środa, 2 stycznia 2013

Słodkie ciastko z mlekiem - Mleczna kanapka według Agnieszki

To ciastko chodziło za mną od wakacji kiedy pojechałam z Basią do Humanitarium. Mała poprosiła, abym Jej kupiła mleczną kanapkę nie miałam ochoty futrować Ją tą chemią, ale kiedy zobaczyłam te oczka ( jak u kota ze Shreka )to mnie "przerobiła" i kupiłam.
Od tego momentu obiecywałam sobie, że muszę coś takiego zrobić, dni mijały, a ja jakoś nie miałam natchnienia, czytałam jakieś przepisy i nawet jeden kiedyś spróbowałam zrobić, ale ciastko wyszło za słodkie i jakieś takie nie w moim guście.
W końcu dzisiaj Krzycho rano przy kawie zapytał czy to ciastko co jest na stole to wszystko co mamy szczerze mówiąc to mnie zatkało, bo okazało się, że moja kochana rodzinka spałaszowała w dwa dni blaszkę ciasta, nie pozostało mi nic innego jak coś dzisiaj upiec.
Już miałam piec coś z orzechami, ale kiedy mój małżonek usłyszał, że musi 15 dkg orzechów rozbić ( od kiedy nie mamy dziadka do orzechów to Jego robota)  to zrobił minę kotka ze Shreka:).
W takich "okolicznościach przyrody" podjęłam decyzję, że nadszedł czas na Mleczną kanapkę oto mój autorski przepis.







Składniki na ciasto:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniacznej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki kakao
  • 1 łyżka octu
Całe jajka wbijamy do miski i ubijamy z cukrem do białości im dłużej będziemy ubijać tym lepiej (ja najczęściej ubijam około 10 minut). Dodajemy przesiane mąki, proszek do pieczenia, kakao i wszystko mieszamy, na sam koniec dolewamy ocet.
Spód blaszki o wymiarach 21x32 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać masę, wyrównać. Piec w temperaturze 170 stopni C na złotawy kolor ( do tzw. suchego patyczka).

Składniki na masę:
  • 1/2 szklanki mleka
  • 3 łyżki miodu
  • 15 dkg serka marscapone
  • 25 dkg masła
  • 2  - 2 1/2 szklanki mleka w proszku ( mleko ma być nie granulowane jego ilość  zależna jest od upodobania ja lubię czuć w masie mleko w proszku )
  • olejek waniliowy
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
Ugotować mleko z miodem i cukrem waniliowym, ostudzić. Masło utrzeć na puszystą masę, dodać serek marscapone, ciągle mieszając dolać ostudzone mleko i olejek. Następnie dodać mleko w proszku i mieszać do uzyskania gładkiej masy. 

Składniki na polewę:
  • 10 dkg czekolady
  • 1 łyżka oleju
Czekoladę pokruszyć włożyć do miseczki wlać olej i rozpuścić w gorącej kąpieli.


Przygotowanie ciasta:

Biszkopt wystudzić przeciąć na pół. Spód posmarować masą, przykryć drugą częścią biszkoptu. Ciasto polać polewą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.