środa, 9 stycznia 2013

Mocno czekoladowe muffinki z kokosową niespodzianką w środku.

Dzisiaj po raz kolejny wylądowaliśmy u lekarza z Adasiem i niestety skończyło się na antybiotyku. Od kilku dni mały kaszlał, ale każda wizyta u lekarza kończyła się słowami "osłuchowo czysty" do dzisiaj ....;( Dwa dni temu zrobiłam ciasto myślałam, że do jutra przetrwa, ale mimo tego, że mały jest marudny, apetyt mu dopisuje i swoim kategorycznym dwuletnim językiem zrozumiałym tylko dla nas powiedział po obiedzie:" baba mniam mniam". Oznacza to w wolnym tłumaczeniu chcę ciastko, kiedy powiedziałam, że nie ma odpowiedział "jet" i pokazał mi w kuchni talerz na którym leżało ciastko. Ostatecznie musiałam coś wymyślić na jutro, bo mamy gości. Padło na muffinki mocno czekoladowe z przepisu wg. Nigelli, który lekko zmodyfikowałam wkładając do nich masę z kokosu. Połączenie mocno czekoladowego ciasta i słodkiej masy kokosowej jest bardzo smaczne;)










Składniki na 12 muffinek:
  • 1 3/4 szklanki mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 2 łyżki kakao
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 3/4 szklanki czekoladowego groszku
  • 1 szklanka mleka
  • 1/3 szklanki + 2 łyżeczki oleju
  • 1 jajko
W jednej misce wymieszać składniki mokre: mleko, olej, jajko. W drugiej misce wymieszać wszystkie suche składniki: mąkę, proszek do pieczenia, sodę, kakao, cukier puder, groszek czekoladowy. Następnie przesypać je do miski z mlekiem i  wymieszać tylko do momentu połączenia się składników. Formy do muffinek wypełnić do 2/3 wysokości i piec 20 minut w temperaturze 200 stopni C.

Składniki ma masę kokosową:
  • 10 dkg białej czekolady
  • 2 łyżki oleju
  • wiórki kokosowe
  • mleko w proszku
Do miski włożyć połamaną na kawałki czekoladę wlać olej i rozpuścić w kąpieli wodnej dodać wiórki kokosowe i mleko w proszku.( ilość wiórek i mleka zależy od indywidualnych potrzeb ja chciałam, aby masa nie była zbyt rzadka dlatego dodałam więcej tych składników).

Składniki na polewę:
  • 10 dkg gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka oliwy
Do miski włożyć połamaną czekoladę dodać olej i rozpuścić w kąpieli wodnej.


Przygotowanie muffinek:

Upieczone muffinki wystudzić na kratce. Wydrążyć w muffince otwór, który wypełnić masą kokosową, następnie przykryć otwór kawałkiem muffinki .Całość  polać polewą i posypać wiórkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.