wtorek, 29 stycznia 2013

Ciasto daktylowo - orzechowe czyli pyszotka dla kawoszy;)

Dzisiaj chciałabym zaproponować coś o nutce Bliskiego Wschodu. Kuchnia arabska charakteryzuje się tym, że jest bardzo słodka, mały kawałeczek zjedzony do gorzkiej kawy to niebo w gębie;) Kiedy pojechałyśmy z mamą do Tunezji moja mama była w swoim żywiole, bo Ona kocha takie słodkości.
Przepis ten nie dosyć, że jest szybki w wykonaniu to jest stosunkowo tani, a to w dzisiejszych czasach jest ważne ( szczególnie kiedy ma się smerfy na wychowaniu i jedną rentę na cały miesiąc).








 


Składniki na ciasto:
  • 12,5 dkg kaszy manny
  • 12,5 dkg mąki
  • 4 łyżki cukru
  • 1 cukier waniliowy lub 1/2 laski wanilii ( najlepiej smakuje prawdziwa wanilia, 1/2 laski)
  • 12,5 dkg masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Do miski wsypałam grysik, mąkę, cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia, wymieszałam. W rondelku roztopiłam masło, wlałam do miski z mąką i wymieszałam. Foremkę o średnicy 22 cm wysmarowałam masłem i posypałam tartą bułką. Włączyłam piekarnik, nagrzałam  do 200 stopni C. Teraz zapraszam do wykonania masy daktylowo- orzechowej, a w punkcie wykonanie ciasta opowiem co dalej robić z ciastem.


Składniki na masę daktylowo - orzechową:
  • 25 dkg daktyli
  • 6 dkg orzechów włoskich
  • 2 łyżki miodu
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
  • 125 ml wody
Ja bardzo lubię daktyle, więc w moim przypadku lepiej jest kupić ich 30 dkg;), no to do dzieła. Wypestkowane daktyle pokroiłam na małe kawałeczki, wrzuciłam do rondelka, w którym też lądują: woda, pokrojone orzechy, miód, sok z cytryny, cynamon, hmmm przecież mogłam napisać pozostałe składniki;). Teraz rondelek kładę na kuchenkę i gotuję 5 minut, ciągle mieszając, gdy masa zrobi się gęsta zdejmuje garnek z ognia.


Wykonanie ciasta:

Do wcześniej przygotowanej tortownicy wkładam połowę ciasta, ugniatam i równomiernie układam na nim masę daktylową. Resztę ciasta rozsypuje na daktylach w formie kruszonki. Ciasto piekę w temperaturze 200 stopni C ( termoobieg), przez ok 30 minut na zloty kolor.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.