czwartek, 3 stycznia 2013

Ciasto Rafaello

Smaczne, proste w wykonaniu bez potrzeby pieczenia, czyli idealne ciasto dla zapracowanych. Kiedy pierwszy raz zobaczyłam ten przepis pomyślałam, że tego nie da rady zjeść i ..... miałam racje, bo nie udało mi się zjeść tego ciasta, zanim dotarłam do talerza to już go nie było;)






Składniki:
  • 2-3 paczki prostokątnych krakersów ( zwykłe słone)
  • 1 litr mleka
  • 2 budynie waniliowe z cukrem
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 żółtko
  • 25 dkg masła
  • 20 dkg wiórków kokosowych

Z mleka, budyni, mąki ziemniaczanej i cukru gotujemy budyń. Zostawiamy do ostudzenia. Masło ucieramy na puszystą masę dodajemy żółtko nie przerywając mieszania dodajemy po jednej łyżce ostudzonego budyniu. Na koniec dodajemy 15 dkg wiórków kokosowych i delikatnie mieszamy.
Blaszkę o wymiarach 30 x 20 cm lekko natłuszczamy masłem, następnie układamy krakersy, które smarujemy masą przykrywamy kolejną warstwą krakersów, powtarzamy wszystko, aż wykorzystamy krakersy( kilka pozostawiamy do posypki) i masę. Ostatnią warstwą ma być masa budyniowo- kokosowa. Pozostałe wiórki kokosowe podsmażamy na patelni, aż się zarumienią. Mieszamy z kilkoma pokruszonymi krakersami i posypujemy ciasto.
Ciasto najlepiej zrobić dzień wcześniej, ponieważ krakersy zmiękną i nie będzie problemu z krojeniem ciasta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.