poniedziałek, 28 stycznia 2013

Pyszne bułeczki od fajnej Babeczki;)

Dzisiaj miałam mieć troszkę więcej dzieci niż zwykle. Dlatego pomyślałam, że zrobię bułeczki drożdżowe, kiedyś ten przepis znalazłam na Wielkim Żarciu bułeczki są przepyszne, gości nie miałam, ale to może i lepiej, bo bułeczki zostały zjedzone przez moją ferajnę i mogłoby ich zabraknąć;)










 

Składniki na 13 małych bułeczek:
  • 300 g mąki
  • 100 g masła
  • 2 jajka
  • 1 żółtko
  • 25 g drożdży
  • 50 ml mleka
  • 50 g cukru
  • dżem do nadziania bułek
  • 1 białko do posmarowania bułek

Z drożdży, 10 g cukru, ciepłego mleka i łyżki mąki zrobiłam rozczyn, zostawiłam do wyrośnięcia.
Do miski wrzuciłam  jajka, żółtko i cukier, utarłam na puszystą masę, jak byłam mała lubiłam podjadać mamie kogiel mogiel, teraz moje dzieci jeszcze nie wiedzą, że to jest najlepsze w cieście;) ok koniec tych wspomnień. Do powstałej masy dodałam miękkie masło zmiksowałam, następnie wsypałam przesianą mąkę i wlałam wyrośnięty rozczyn. Wyrobiłam ciasto, które następnie zawinęłam w folię i włożyłam na godzinę do lodówki.
Po tym czasie ciasto podzieliłam na 13 równych części, uformowałam placuszki na środek każdego z nich włożyłam po małej łyżeczce dżemu. Zrobiłam kuleczki, które zostawiłam do wyrośnięcia.(można je włożyć do foremek z babeczek).
Przed włożeniem bułeczek do piekarnika posmarowałam je białkiem i piekłam w temperaturze 180 stopni C (termoobieg) ok 15 minut (to zależy od wielkości bułeczek).
U mnie bułeczki znikły po 10 minut od ich schłodzenia;) Smacznego;)

6 komentarzy:

  1. fajne babeczki na bank, ale czy pyszne? pozostaje mi zrobić i ocenić :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babeczki to my jesteśmy i napewno jesteśmy fajne;) a bułeczki są pychotka, tak zrecenzowały je moje dzieciaki, a to srodzy sędziowie;)

      Usuń
  2. Dziękuję mam nadzieję, że będą smakowały;)

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieciaki z Krzyśkiem pałaszpowały, że aż miło było patrzeć;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.