poniedziałek, 31 grudnia 2012

Sękaczek czyli obłędny jabłecznik;)

Kiedy zrobiłam to ciasto mojej siostrze nie sądziłam, że stanie się ono u nich kultowym ciastem. Jest to inny niż wszystkie mi znane jabłeczniki słodkie połączenie miodu, jabłek i orzechów. Przepis na ciasto zaczerpnęłam z książki "103 ciasta Siostry Anastazji".










Składniki na ciasto:
  • 35 dkg mąki
  • 25 dkg margaryny
  • 12 dkg cukru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wymieszać składniki ciasta. Podzielić na 3 części i upiec 3 placki w temperaturze 200-220 stopni C, aż się zarumienią.

Składniki na masę z jabłek:
  • 1 kg jabłek
  • 2 galaretki żółte
Jabłka obrać i zetrzeć na dużych oczkach. Smażyć pod przykryciem 10 minut, dodać galaretki w proszku i dobrze wymieszać.


Składniki na masę orzechową:
  • 18 dkg posiekanych orzechów
  • 18 dkg cukru
  • 3 łyżki miodu
  • 3 łyzki mleka
  • 15 dkg masła
Wszystkie składniki wymieszać i lekko zagotować, aż do rozpuszczenia masła, ściągnąć z gazu i masę troszkę schłodzić.

Na placek położyć 1/2 masy jabłkowej, przykryć drugim plackiem na który nałożyć pozostałą część masy jabłkowej, przykryć trzecim plackiem, który polać masą orzechową.

2 komentarze:

  1. na jaką blachę jest ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 36cm x 20cm wtedy będzie cieńsze ciasto, a jeżeli chcemy grubsze ciasto to 32 cm x 20 cm

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.