środa, 16 stycznia 2013

Najlepszy pomysł na szybki obiad czyli Pancakes

Dzisiaj troszkę z innej beczki, ale robię to tylko dlatego, że ten przepis notorycznie gubię gdzieś w moich karteczkach z przepisami. I wtedy jest szaleństwo poszukiwań, ten rodzaj placków jest dla wszystkich zapracowanych, którzy wracając do domu dumają co by tu zrobić na obiad ( szczególnie dla dzieciaków, które często są niejadkami). Moje smerfy lubią jeść naleśniki i placuszki, ja natomiast nie lubię robić naleśników. Kiedyś przypadkiem trafiłam na pancakes, kiedy "pochodzi" się po sieci można znaleźć bardzo dużo przepisów na te placuszki, wielu próbowałam niestety zawsze byłam zawiedziona dopiero na blogu Kwestia Smaku odnalazłam to cudo, naprawdę cudo, zawsze się udają i są po prostu pyszne.









 Składniki na Pancakes
  • 1 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko
  • 1 1/4 szklanki maślanki
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 1 czubata łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1/4 szklanki oliwy
  • szczypta soli

Zmieszać wszystkie składniki na gładką masę. Rozgrzać patelnię i smażyć z obu stron. (Zawsze miałam problem z określeniem, kiedy należy przewrócić placka na drugą stronę, aby nie był przypalony. Gdzieś przeczytałam, że należy to zrobić, kiedy na placku pojawią się bąbelki powietrza poniżej przedstawiam zdjęcie tego momentu). Placki można podawać z sokiem, dżemem, miodem, musem jabłkowym, ale same też są wyśmienite;)




2 komentarze:

  1. Aga odkąd "sprzedałaś" mi patent na pancakes nie mam problemu z szybkim obiadem dla Malucha. Placki palce lizać w każdej ilości ;). Dziękuję i polecam wszystkim.
    MO

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki Monia cieszę się, że smakują;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.