sobota, 23 marca 2013

Mazurek śliwkowo- truflowy

Wielkanoc to czas mazurków, babek i wielkiej ilości jajek. Szczerze mówiąc to nie są moje smaki, natomiast maja siostra jest w siódmym niebie, bo to osóbka która uwielbia jeść jajka. Wiem po kim to ma mój najmłodszy członek rodziny Adacho za jajka oddałby wszystko jest jeszcze malutki ( 2 latka ) no i nie ma co kryć mam z tym problem, bo młody potrafi zrobić niezły cyrk jak mu mówię, że jajek już nie może więcej jeść, ogólnie młody wszedł w wiek buntu i można zwariować. Dobrze, że już jesteśmy po histeriach Basi, więc na Adasia patrzymy z większym spokojem. Kilka dni temu jadąc samochodem stwierdziliśmy z Krzyśkiem, że przy trzecim dziecku to już bylibyśmy takimi luzakami, że szok. Tak to jest z rodzicami;) Najgorsze, że przez te maluchy nie mogę robić ciasteczek nasączonych procentami, bo nie ma szans żeby nie wyczaiły ciasta, a ten mazurek, który dzisiaj chciałabym zaproponować najlepszy jest z dodatkiem rumu. Przepis znalazłam na Wielkim Żarciu troszkę go zmodyfikowałam, a właściwie całkowicie go zmodyfikowałam , no ale pomysł nie jest mój;)










Składniki na ciasto :
  • 125 g margaryny
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 175 g mąki
  • 60 g cukru
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
Z podanych składników zagniotłam ciasto, którym wyłożyłam formę o wymiarach 24 x 38 cm i upiekłam w temperaturze 180 stopni C do zarumienienia się ciasta. Upieczony placek zostawiłam do wystudzenia.


Składnika na masę:
  • 200 g masy truflowej lub czekolady truflowej lub trufli
  • 300 g cienko pokrojonych kalifornijskich śliwek
  • 8 łyżek śmietany 30%
Masę truflową zmieszałam ze śmietaną, jeżeli ktoś korzysta z czekolady lub trufli  to należy je rozpuścić kąpieli wodnej  w następnie dodać śmietanę. Do masy truflowej dodać pokrojone śliwki i dokładnie wymieszać.


Wykonanie ciasta:
  • 4 łyżki dżemu
  • 100 g białej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej
Wystudzone ciasto posmarowałam dżemem, następnie położyłam masę truflową na koniec wierzch polałam rozpuszczoną czekoladą. Smacznego;)

6 komentarzy:

  1. takiego jeszcze nie jadłam:) musi być smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. koniecznie zrób, bo naprawdę warto;)a potem daj znać czy smakował;)

      Usuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem z tym mazurkiem polega na tym, że szybko znika;)

      Usuń
  3. bardzo smaczny przepis :) moja córcia jak była młodsza też płakała kiedy jej się jajo kończyło, a teraz już gorzej jej wchodzą ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję;)tak to z naszymi maluchmi, ale życie bez nich nie miało by już sensu ;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.