środa, 13 marca 2013

Pierożki z powidlami lub dżemem czyli coś szybkiego na kolację dla łasuchów;)

Te pierożki są daniem, które można zrobić na szybką kolację kiedy mamy pusto w lodówce, bo nie mieliśmy czasu na zakupy.  W domu zawsze znajdzie się trochę mąki, 2 jajka i dżem lub powidła i mamy super kolację na słodko;)





Składniki na ciasto:
  • 300 g mąki
  • 2 jajka
  • 120 ml wody
  • sól
Wszystkie składniki wylądowały w misce i szybciutko zostały wymieszane dzięki temu uzyskałam piękne mięciutkie ciasto, które zostawiłam w spokoju na 30 minut.


Składniki na nadzienie:
  • 250 g powideł lub dżemu
  • cynamon
  • olejek rumowy
Dżem ( bo takowy miałam w domu) przełożyłam do miseczki, dodałam do niej cynamon do smaku i dwie krople olejku rumowego, całość dokładnie wymieszałam.


Wykonanie pierogów:
  • bułka tarta
  •  masło
  • cukier puder
  • 1 żółtko
Ciasto rozwałkowałam na cienki placek z którego wycięłam krążki o średnicy ok 8 cm. Na każdy placek nałożyłam po łyżeczce powideł, a brzegi ciasta posmarowałam żółtkiem, placuszki złożyłam i zlepiłam. Tak przygotowane pierożki gotowałam we wrzącej wodzie ok 8 minut.
Na patelni zarumieniłam bułkę tartą i obtoczyłam w niej odcedzone pierożki, na koniec posypałam je cukrem pudrem. Smacznego;)

5 komentarzy:

  1. Nigdy nie robiłam pierogów, ale Twój przepis wygląda bardzo prosto i aż się prosi, by w końcu podejść do tego pierogowego tematu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej no to podwijaj rękawy i do roboty;) pierożki są bardzo łatwe i naprawdę smaczne najlepsze cieplutkie, chociaż na drugi dzień też są do zjedzenia;)

      Usuń
  2. uwielbiam pierożki na słodko ;d

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hihi to w takim razie życzę smacznego bo one są naprawdę słodziutkie;)i proponuję dodać zamiast olejku rumowego prawdziwego rumu , wtedy smak jest fantastyczny ja nie mogę tego dodać ze względu na dzieciaki;)

      Usuń
  3. Czy wode na pierogi solimy?

    OdpowiedzUsuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.