sobota, 23 marca 2013

Trufle w białej czekoladzie

Mój kochany Krzyś ambitnie ogląda dzisiaj mecz polskiej reprezentacji, niestety po raz kolejny nasi grają gorzej niż moja 4 letnia córka. Krzychu mimo fatalnej gry chłopaków nadal w nich wierzy, ja jestem realistką, ale już mu nie będę truć powtarzając " a nie mówiłam". Dlatego wpisuje dzisiaj przepis na trufle, które jutro będę robić.
Przepis ten znalazłam gdzieś na necie mam nadzieję wykorzystać go do zrobienia mazurka.






Składniki na ok 700 g masy:
  • 1szklanka śmietany 30%
  • 250 g czekolady mlecznej
  • 250 g czekolady gorzkiej
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka kawy espresso w proszku

Do rondelka wlałam śmietanę dodałam do niej espresso i podgrzewałam do momentu bulgotania. Następnie zdjęłam z gazu do śmietany wrzuciłam pokruszone czekolady i mieszałam do ich rozpuszczenia na koniec dodałam wanilię. Przelałam do płytkiej miski wstawiłam do lodówki na minimum 4 godziny. Następnie używając foremki do czekoladek zrobiłam cukiereczki w białej czekoladzie o nadzieniu truflowym. Pozostałą masę zużyję do mazurka truflowo - śliwkowego.

8 komentarzy:

  1. pyszności, uwielbiam białą czekoladę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a w połączeniu z masą truflową to naprawde rewelacja;)

      Usuń
  2. Wyglądają cudnie :)
    Po dwóch bramkach w przeciągu 6 minut stwierdzam, że Twój Krzyś ma bardzo głęboką wiarę... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki;)Wiara przenosi góry, ale naszym piłkarzom to już nic nie pomoże;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.