środa, 27 marca 2013

Mazurek z masłem orzechowym, orzechami i masą truflową

Przed świąteczne przygotowania to zmora dla całej rodziny, ale to chyba niestety pozostałość po czasach "kartkowych" kiedy wszystkiego brakowało i człowiek robił wszystkiego w bardzo dużych ilościach. Po świętach człowiek zastanawia się po co tyle zrobiłam tego wszystkiego;) No ale takie problemy to żadne problemy;) Ja jutro mam dzień mięsny tzn. czeka mnie robienie białej kiełbasy, wędzenie szynek, boczku i kiełbasy drobiowej. Nie jest to żaden problem, kiedy nie ma się małych smerfów plątających się po domu, w dodatku dzieciaki nie są do końca zdrowe, więc trzeba uważać aby nie latały w miejscach nie do końca ciepłych. Krzysiek jak zwykle w dni kiedy dobrze byłoby aby był uchwytny ma nawał pracy i niestety spada to wszystko na mnie, a do tego najczęściej w takich dniach pojawiają się inne problemy i człowiek ma ochotę to wszystko rzucić i gdzieś wyjechać. Właśnie w takich momentach rozumiem tych którzy wyjeżdżają na Święta, ale tylko w takich momentach, bo kiedy spotykam się z moimi najbliższymi to wtedy myślę, że warto przetrwać to przed świąteczne szaleństwo;)
Smutek mnie ogarnia kiedy widzę jak wielu ludzi marnuje swoje życie na kłótnie, nienawiść do innych, a najgorsze jest to, że obserwują to dzieci, które często nie rozumieją dlaczego dorośli nie potrafią się dogadać, kiedy patrzę na mojego Krzyśka jak jest dobrym człowiekiem to wiem, że warto było tak długo na Niego czekać, teraz "tylko"musimy powalczyć o swój własny dom, dom w którym będziemy sami i w którym będziemy mogli nauczyć nasze dzieci szacunku do innych ludzi.






Składniki na ciasto :
  • 125 g margaryny
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 175 g mąki
  • 60 g cukru
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
Z podanych składników zagniotłam ciasto, którym wyłożyłam formę o wymiarach 24 x 38 cm i upiekłam w temperaturze 180 stopni C do zarumienienia się ciasta. Upieczony placek zostawiłam do wystudzenia.


Składnika na masę:
  • 200 g masy truflowej lub czekolady truflowej lub trufli
  • 8 łyżek śmietany 30%
Masę truflową zmieszałam ze śmietaną, jeżeli ktoś korzysta z czekolady lub trufli  to należy je rozpuścić kąpieli wodnej  w następnie dodać śmietanę.


Wykonanie ciasta:
  • 4 łyżki dżemu
  • 1/2 słoiczka masła orzechowego
  • 3 garście orzechów archaidowych niesolonych
Wystudzone ciasto posmarowałam dżemem, następnie położyłam masło orzechowe następnie pokruszone orzechy na koniec  masę truflową. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.