piątek, 22 marca 2013

Babka piaskowa

Czas już zacząć myśleć o świątecznych wypiekach, wczoraj zrobiłam babkę piaskowa dzieciaki objadały się jak szalone, zrobiłam im babeczki w kształcie jajek.

















Składniki na ciasto:
  • 250 g margaryny
  • 200 g cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • olejek cytrynowy
  • 4 jajka
  • 130 g mąki ziemniaczanej
  • 130 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Margarynę utarłam z cukrem, cukrem waniliowym na puszysta masę, następnie dodałam po jednym jajku. Po dodaniu każdego jajka ucierałam masę 2 minuty, na koniec dodałam olejek.
Obie mąki zmieszałam dodałam do nich proszek do pieczenia, a następnie porcjami wsypałam do ucieranego ciasta, miksowałam do uzyskania gładkiej masy. Ciasto piekłam w temperaturze 170 stopni C do tzw. suchego patyczka. Pozostawiłam na 10 minut do wystygnięcia, po tym czasie wyjęłam z formy. Całość udekorowałam rozpuszczoną czekoladą. Smacznego;)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.