sobota, 2 marca 2013

Śniegowiec

Koniec zimy zbliża się wielkimi krokami , moja rodzinka ogląda "Epokę lodowcową II", a ja zrobiłam śniegowca. Nie wiem czy to na przekór wszystkiemu czy po porostu tak jakoś wypadło.










Składniki na ciasto:
  • 130 g masła
  • 130 g cukru
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • 4 jajka
  • 100 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 70 g wiórek kokosowych
Oddzieliłam żółtka od białek. Do miski wrzuciłam masło, cukier, cukier waniliowy, żółtka i wszystko wymieszałam na gładką masę. Następnie, wciąż ubijając dodałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wiórki kokosowe. Teraz czas na białka, które ubiłam na sztywna pianę i delikatnie wymieszałam z przygotowanym ciastem.
Wszystko przelałam do tortownicy o średnicy 27 cm i wstawiłam do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika. Piekłam ok 30 minut, zaraz po upieczeniu ciasto wylądowało na kratce do ostygnięcia. Po wystudzeniu przekroiłam ciacho na dwie równe warstwy.


Składniki na masę:
  • 600 ml śmietanki 30%
  • 1 torebka cukru waniliowego
  • 1 słoiczek dżemu wiśniowego
  • 30 g wiórek kokosowych
Śmietankę ubiłam z cukrem waniliowym, aż do uzyskania gęstego kremu.


Wykonanie ciasta:

Dolną warstwę biszkoptu posmarowałam dżemem, następnie nałożyłam połowę bitej śmietany, przykryłam drugim biszkoptem. Posmarowałam go dżemem i przykryłam pozostałą bitą śmietaną, całość posypałam wiórkami kokosowymi.

2 komentarze:

  1. Zimy już nie chcę, ale takie ciasto chętnie bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zimy też już nie chcę ;)a na ciacho zapraszam jeszcze trochę zostało;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.