wtorek, 12 marca 2013

Czekoladowy tort waflowy

Dzisiaj chciałabym zaproponować coś dla osób, które nie mają piekarnika lub nie lubią go używać.








Składniki na ciasto:
  • 250 g miękkiego masła
  • 250 g cukru
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 4 białka
  • 100 g zmielonych orzechów
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 6 dużych okrągłych wafli
Masło utarłam z 125 g cukru na puszystą masę. Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej. Białka ubiłam na sztywna piane, powoli wsypałam 125 g cukru. Następnie do letniej czekolady dodawałam po łyżce masy maślanej, całość wymieszałam na gładką masę. Na koniec dodałam zmielone orzechy, cukier waniliowy i połączyłam otrzymany krem z ubitymi białkami.


Składniki na polewę:
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 150 g cukru pudru
  • 5 łyżek letniej wody
Czekoladę roztopiłam w kąpieli wodnej, następnie dodałam do niej cukier i wodę, wymieszałam wszystko na gładką masę.


Wykonanie ciasta:

Wafel posmarowałam kremem i nakryłam drugim waflem. Czynność tą powtarzałam do zużycia kremu. Ostatni wafel posmarowałam cienko kremem , następnie posmarowałam wierzch i boki tortu polewą. Smacznego;)

2 komentarze:

  1. Ja też właśnie tworzyłam ciacho z użyciem wafli :) Ten krem czekoladowy musiał smakować obłędnie! :)
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wafle to dobry wynalazek szczególnie kiedy trzeba zrobic szybkie ciacho;)krem jest świetny, a jeżeli do polewy zamiast 2 łyżek wody doda się rum to poprostu palce lizać ( ja ze względu na dzieciaki muszę pożegnac sie z alkoholem w ciastach;)Ciepłe pozdrowionka z zimnego Wrocka;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.