niedziela, 17 marca 2013

Wiśniowo truskawkowy smakołyk

Są takie dni, że nie chce się nic pisać, a dzisiaj chyba ja mam taki dzień dlatego nic nie będę pisać tylko podam przepis na dobre ciacho;)















Składniki na biszkopt:
  • 4 jajek
  • 1 szklanki mąki
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżki octu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Całe jajka wbiłam do miski, ubijałam je z cukrem przez jakieś 10 minut, następnie dodałam zmieszane mąki wraz z proszkiem do pieczenia, na koniec dodałam ocet. Ciasto przelałam do formy o wymiarach 28x24 cm. Piekarnik nagrzałam do 170 stopni C i piekłam  do tzw. suchego patyczka.Ciasto wystudziłam i pokroiłam na 3 placki, 2 cienkie i 1 grubszy.


Składniki na masy:
  • 1 galaretka wiśniowa
  • 1 galaretka wiśniowa
  • 1 galaretka agrestowa
  • 1,5 szklanki schłodzonej śmietany kremówki 30%
  • 5 schłodzonych białek
  • 150 g cukru pudru
  • 15 g  żelatyny
Galaretkę agrestową rozpuściłam w szklance wody, to samo zrobiłam z galaretkami wiśniowymi, które zostały rozpuszczone każda osobno w jednej szklance wody, żelatynę zalałam zimną wodą i zostawiłam do napęcznienia. Następnie rozpuściłam ją w kąpieli wodnej.
Ubiłam śmietanę i pozostawiłam w chłodnym miejscu, białka ubiłam na sztywną pianę pod koniec ubijania dodawałam po jednej łyżce cukru pudru. Obie masy delikatnie połączyłam i podzieliłam całość na 4 części.
Galaretkę agrestową delikatnie wymieszałam z połową masy.
Jedną galaretkę wiśniową delikatnie wymieszałam z 1/4 masy.
Żelatynę delikatnie wymieszałam z 1/4 masy (ostatnia część).


Wykonanie ciasta:

Grubszy blat zalałam masą wiśniową na to położyłam cienki blat na którym wylądowała masa z żelatyną, drugi cienki blat i masa agrestowa, którą należy położyć nierówno, aby powstały górki i dołki. Całość zalałam tężejącą galaretka wiśniową. Ozdobiłam truskawkami i zostawiłam do zastygnięcia. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.