środa, 5 grudnia 2012

Ananas w roli głównej nie mówię o swoich dzieciakach;)

Dzisiaj musiałam wykorzystać ananasa, który kilka dni temu kupiliśmy, a dzieciakom znudził się surowy, więc stwierdziłam, że czas w końcu spróbować przepisu z programu "Domowy kucharz", troszkę go zmieniłam, ale mam nadzieję, że będzie równie dobry jak oryginał. Bardzo ważne robiąc to ciasto należy używać patelni, którą można włożyć do piekarnika tzn. nie może ona posiadać plastikowych części.






Składniki na karmelizowanego ananasa:
  • 4 łyżki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 ananas, obrany, wydrążony i pokrojony kawałki


Piekarnik nagrzać do 200 stopni C.
Na patelni (o średnicy ok 30 cm w innym przypadku ciasto będzie dosyć grube tak jak u mnie, gdyż użyłam patelni o średnicy 20 cm)stopić masło, wsypać cukier i dalej podgrzewać, aż powstanie brązowy bulgoczący syrop, nie mieszać. W momencie kiedy syrop  zacznie się rumienić, poruszać patelnią. Wyłączyć gaz. Następnie na patelnie ciasno poukładać ananasa po okręgu od brzegu do środka. Włączyć gaz. Gotować do czasu, aż ananas się zarumieni.  Całość podgrzewać na małym ogniu ok 15 minut, po tym czasie przekręcić ananasa na drugą stronę i zarumienić.


Składniki na ciasto:
  • 1,5 szklanki mąki zwykłej lub tortowej
  • 1/2 szklanki  cukru
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 8 łyżek masła, lekko stopionego
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 jajka
  • 1 opakowanie cukru waniliowego 

W jednej misce zmieszać mąkę, cukier, proszek do pieczenia, cukier waniliowy i sól. W drugiej misce wymieszać masło, mleko, jajka. Połączyć mokre i suche składniki do uzyskania gładkiej masy. Przykryć ciastem skarmelizowanego ananasa na patelni i piec 18-20 minut. Studzić na blacie przez 10 minut. Używając rękawic kuchennych nakryć patelnię talerzem i mocno trzymając, odwrócić całość. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.