środa, 12 grudnia 2012

Piernikowe muffinki - warte grzechu;)

Dzisiaj musiałam upiec jakieś muffinki, których trwałość jest na tyle duża, że przetrwają 4 dni. Kombinowałam, szukałam i oto przepis na naprawdę smaczne piernikowe muffinki, jeszcze nie wiem jak będą smakować za kilka dni, ale dzisiaj mogę powiedzieć, że są bardzo, bardzo smaczne ;)








Składniki na 12 muffinek: 
  • 150 g miodu
  • 125 g masła
  • 50 g cukru
  • 2 jajka
  • 250 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników
  • 100 g posiekanych migdałów
  • dżem do muffinek
Piekarnik nagrzać do 180 stopni C (z termoobiegiem do 160 stopni C).
Miód z cukrem i masłem włożyć do garnuszka i podgrzać mieszając, aż do rozpuszczenia cukru. Masę odstawić i pozostawić do ostygnięcia.
W jednym naczyniu wymieszać wszystkie suche składniki, do drugiego naczynia wlać masę miodową i mieszając dodawać po jednym jajku. Następnie połączyć suche i mokre składniki.
Ciasto wlać do foremek.
Muffinki piec ok 20 minut do tzw. "suchego patyczka".
Po wyjęciu z piekarnika pozostawić do ostygnięcia, następnie szprycą włożyć do muffinek dżem.( dżem można nałożyć łyżeczką przed pieczeniem ja jednak zawsze używam szprycy po upieczeniu).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.