czwartek, 13 grudnia 2012

Drożdżówka sypana.

Henri de Lubac mówił : "Nawyk i rutyna mają niewiarygodną siłę niszczenia". Niestety dotyczy to także kuchni, kiedy byłam małolatą moim sztandarowym ciastem była Karpatka. Wkradła się niestety rutyna i Karpatka powinna się nazywać depresjami nad Morzem Kaspijskim;) Dlaczego o tym teraz piszę ? dlatego, że kilka lat temu tak samo skończyła się moja dobra passa związana z ciastem drożdżowym. Jednak trwało to do czasu, ponieważ pewnego dnia moja córcia wpadła do kuchni z okrzykiem "Mamusiu jest już program Ewa gotuje" i zaciągnęła mnie przed telewizor, tam właśnie zobaczyłam ten przepis. Ciasto drożdżowe, które zawsze wychodzi i jest po prostu fantastyczne. Polecam!!
 






 




Składniki na ciasto:
  • 100 g drożdży
  • 1 szklanka cukru
  • 4 roztrzepane jajka
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3/4 szklanki ciepłego mleka
  • 4 szklanki mąki


Wszystkie składniki na ciasto wsypać w podanej kolejności do miski ( nie mieszać! ) i zostawić w cieple do wyrośnięcia na 3 godziny. Po tym czasie dokładnie wymieszać zawartość miski. Można na wierzch pokroić jabłka, lub inne sezonowe owoce, ale bez nich ciasto też jest bardzo dobre.


Składniki na kruszonkę:
  • 100 g masła
  • 8 łyżek cukru
  • 20 łyżek mąki
Wymieszać szybko składniki na kruszonkę. Posypać kruszonką ciasto.


Piec w temperaturze 200 stopni C ok 50 minut.

Składniki na lukier:
  • 1 białko
  • 1 szklanka cukru pudru
Do miseczki wlać białko wsypać cukier puder i ucierać łyżką do momentu kiedy masa będzie biała i gęsta. Pudrem polać jeszcze ciepłe ciasto.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.