niedziela, 30 grudnia 2012

Sernikowy hit mojego męża na Sylwka.

Na początku muszę się poprawić, bo niestety przed Świętami nie złożyłam wszystkim życzeń, jedynym wytłumaczeniem może być to, że tuż przed Świętami rozchorował mi się Adaś i nie miałam głowy na cokolwiek ;) Teraz składam wszystkiego najlepszego oraz życzę Dosiego Roku 2013.
Na Sylwestra polecam sernik, który jest hitem mojego męża, od 5 lat ( z małymi wyjątkami) robi go mój Krzyś. Na początku sam mielił ser i ucierał masło z cukrem i żółtkami. W tym roku troszkę poszedł na łatwiznę, bo kupiliśmy mielony ser i wykorzystał mój robot kuchenny, ale sam stwierdził, że sernik najlepszy jest z sera, który samemu się zmieli.










Składniki na sernik:
  • 1 kg sera (najlepiej zmielić samemu)
  • 10 jajek
  • 20 dkg masła
  • 40 dkg cukru
  • 4 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • rodzynki
  • olejek waniliowy
Ser dwukrotnie mielimy ( wersja dla leniwych kupujemy ser mielony). W makutrze pałką ( dla mniej pracowitych robimy to przy pomocy robota kuchennego)  ucieramy do białości masło do którego dodajemy cukier. Następnie oddzielamy żółtka od białek. Do masła dodajemy po jednym żółtku nie przerywając mieszania. Mieszamy tak długo, aż nie będzie wyczuwalny cukier. Następnie dodajemy zmielony ser, mąki i olejek. Z białek ubijamy pianę na sztywno, którą dodajemy do masy serowej, lekko mieszamy łyżką i całość wylewamy na wcześniej wyłożoną papierem do pieczenia formę. Dopiero teraz dodajemy rodzynki wsypując je na wierzch sernika. Pieczemy ok . 50 - 60 minut w temperaturze 160 stopni C ( termoobieg).
Sernik pozostawiamy do wystygnięcia w piekarniku.

Składniki na lukier:
  • 1 białko kurze
  • 1 szklanka cukru pudru
Do miseczki wlewamy białko i wsypujemy cukier puder, mieszamy łyżeczką do momentu, aż masa zrobi się śnieżno biała. Polewamy zimny sernik.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.