czwartek, 4 kwietnia 2013

Spóźnione czekoladowe jaja wielkanocne;)

Tak jak obiecałam chciałabym dzisiaj dać przepis na jajka z czekolady.










Składniki na 5 dużych jajek:
  • 300 g białej czekolady
  • 200 ml mleka
  • 1 śnieżka w proszku
  • 10 g żelatyny
  • 5 łyżeczek masy truflowej
  • 5 łyżeczek masy kajmakowej

Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej, pędzelkiem posmarowałam foremki i pozostawiłam do zastygnięcia, czynność tą powtórzyłam. Żelatynę zalałam zimną wodą i pozostawiłam do spęcznienia, następnie rozpuściłam ją w kąpieli wodnej. Mleko wlałam do pojemnika i ubijając wsypałam śnieżkę, ubiłam bitą śmietanę do której wlałam wcześniej przygotowaną żelatynę. Gęstniejący krem wlałam do foremek z czekoladą, na środek położyłam po łyżeczce masy truflowej i kajmakowej pozostawiłam do stężenia. Następnie zalałam całość białą czekolada i udekorowałam kawałkiem żółtej masy cukrowej. 

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.