piątek, 12 kwietnia 2013

Podwójny sernik czyli dwa w jednym;)

Od kilku dni staram się znaleźć chwilkę na napisanie kilku słów na blogu, udaje mi się to kiedy opiekuję się moimi maluchami, bo wtedy wieczorami mogę coś popisać, ale kiedy w ręce wpada mi dobra książka to "niestety" komputer jest wyłączony, bo wieczory należą do lektury;) Książka, która całkowicie mną zawładnęła jest " Wszystko co najważniejsze..." Oli Watowej, ale o tej lekturze i o filmie, który wczoraj oglądaliśmy z Krzyśkiem pod tytułem" Układ zamknięty" opiszę w innym poście, musi mi się to wszystko poukładać w głowie, bo na razie to mam totalny mętlik i czuję jakby historia zatoczyła krąg i chyba nie jestem jeszcze gotowa na wyrażanie opinii o tych pozycjach, wiem jedno trzeba przeczytać tę książkę i oglądnąć ten film.
Przed wczorajszym pójściem do kina stwierdziłam, że miło będzie po powrocie wypić lampkę wina i zjeść coś dobrego;) od pewnego czasu chodził za mną sernik, ale nie miałam ochoty na jakiś taki standardowy no to wymyśliłam, a dlaczego by nie połączyć sernika na zimno z pieczonym i z tych moich "wymyślań" powstało to coś przedstawione na dole;)





Składniki na ciasto :
  • 125 g margaryny
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 175 g mąki
  • 60 g cukru
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
Z podanych składników zagniotłam ciasto, którym wyłożyłam formę o wymiarach 24 x 38 cm i podpiekłam 10 minut w temperaturze 180 stopni C, następnie na podpieczone ciasto wyłożyłam masę serową (składniki podane poniżej) i całość piekłam ok 50 minut w temperaturze 180 stopni C.


Składniki na masę serową:
  • 750 g sera trzykrotnie mielonego
  • 4 jajka
  • 150 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • olejek cytrynowy
Całe jajka wbiłam do miski i ubijałam z cukrem na puszystą masę przez 10 minut, następnie dodałam olejek cytrynowy i masło całość ucierałam na gładką masę. Na koniec dodałam ser i dokładnie wymieszałam. Tak przygotowana masę wyłożyłam na podpieczone ciasto i upiekłam sernik.


Składniki na sernik na zimno:
  • 450 g sera trzykrotnie mielonego
  • 2 galaretki truskawkowe
  • 600 ml wody
Rozpuściłam w 600 ml gorącej wody galaretki truskawkowe i pozostawiłam do ostygnięcia, następnie tężejącą galaretkę połączyłam z serem i dokładnie wymieszałam.


Wykonanie ciasta:
  • 3 paczki delicji malinowych
  • 250 g truskawek
Na jeszcze ciepłym serniku ułożyłam delicje tak, aby czekolada leżała na masie serowej, pozostawiłam do całkowitego wystudzenia. Na delicje pokroiłam truskawki i całość zalałam tężejącą masą serową, pozostawiłam do całkowitego stężenia. Smacznego;)

2 komentarze:

  1. Niezwykle oryginalne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I chyba na tym mi zależało;) dzisiaj zjedliśmy ostatni kawałek i cała rodzinka stwierdziła, że jest coraz lepsze w miare upływu czasu;)I mogę z czystym sumieniem polecić ;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.