sobota, 13 kwietnia 2013

Szybki podwieczorek dla dzieciaków;)

Są takie wieczory, że człowiek nie wie co dać swoim pociechom do jedzenia, a w lodówce pustką wieje, lub trzeba szybko coś upichcić, bo np: wróciło się z długiego spaceru i dzieciaki krzyczą mamo daj coś jeść. Jeszcze nie coś na kolacje, a krzyk jest głośny, że pół ulicy wie o naszym powrocie ;) Oto moja propozycja na lekką kolacje po dużym obiedzie lub podwieczorek. 








Składniki na jabłka pieczone:
  • 6 jabłek
  • cynamon
  • cukier waniliowy
  • 200 g sera mielonego
  • garść rodzynek
  • garść pokrojonych migdałów
  • cukier
Jabłka umyłam odcięłam górną część otrzymując "przykrywkę", łyżką wydrążyłam nasiona i w powstałe zagłębienia wsypałam trochę cynamonu i cukru waniliowego nałożyłam "jabłkową przykrywkę". Tak przygotowane jabłka włożyłam do piekarnika nagrzanego do 150 stopni C na 10 minut ( po wyciągnięciu powinny być miękkie ale nie powinny się rozpadać).
Do sera dodałam rodzynki, migdały i cukier, nie napisałam dokładnej ilości cukru, gdyż to zależy od indywidualnego poczucia smaku. Wszystko dokładnie wymieszałam i tak powstałą masą wypełniłam ciepłe jeszcze jabłka całość posypałam cukrem pudrem i podałam do jedzenia. Smacznego:)


Składniki na serowe rożki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • cynamon
  • cukier waniliowy
  • 200 g sera mielonego
  • garść rodzynek
  • cukier
  • 2 jajka
Jajka ubiłam z niewielką ilością cukru, następnie dodałam ser, cynamon, cukier waniliowy, rodzynki i wszystko dokładnie wymieszałam. Ciasto francuskie pokroiłam na małe kwadraty, na które położyłam masę serową i dokładnie skleiłam, posmarowałam roztrzepanym jajkiem i piekłam w nagrzanym do 150 stopni C piekarniku do uzyskania lekko brązowych rożków. Po upieczeniu posypałam je cukrem pudrem. Smacznego;)

4 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.