sobota, 27 kwietnia 2013

Rolada drożdżowa z masą truflowo- marcepanową

Nastała nam piękna wiosna i całkowity brak czasu na siedzenie przy komputerze, bo Adaś już od 8 rano siedzi na podwórku i nie mam nawet kiedy zrobić obiadu, a o komputerze to już mogę sobie pomarzyć. O 18 udaje mi się zaciągnąć dzieciaki do domu i jestem już tak zmęczona, że marzę tylko o śnie;) Tego posta zaczęłam pisać dwa dni temu i dopiero dzisiaj udało mi się zasiąść do kompa.
Od pewnego czasu mam ogromną ochotę na ciasta drożdżowe kilka dni temu zrobiłam roladę przepis zamieszczam poniżej miała ona być z marcepanem, ale skończyło się na masie truflowo- marcepanowej wyszło pycha;)
Z góry przepraszam za zdjęcie, ponieważ zrobiłam je w ostatniej chwili zanim dzieciaki porwały mi ostatnie kawałki ciasta.




Składniki na ciasto:
  • 500 g mąki
  • 30 g drożdży
  • 50 g cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 100 g rozpuszczonego masła
  • 2 jajka
  • 125 ml ciepłego mleka
  • szczypta soli

Do miksera włożyłam wszystkie składniki i ucierałam przez 5 minut na niskich obrotach, ciasto zostawiłam do podwojenia objętości w ciepłym miejscu.


Składniki na masę:
  • 3 batony marcepanowe każdy po 100 g
  • 1 białko
  • 75 g cukru pudru
  • masa truflowa
Batony zmiksowałam dodałam do nich białko i cukier. Następnie wymieszałam tak powstałą masę z masą truflową.


Wykonanie ciasta:

Ciasto rozwałkowałam na prostokąt o wymiarach 40 na 60 cm, posmarowałam go masą truflowo- marcepanową. Prostokąt zwinęłam w dwie rolady, które włożyłam do piekarnika nagrzanego do temperatury 200 stopni C na 12- 15 minut. Smacznego;)

2 komentarze:

  1. Pyszności - ostatnio mam straszną ochotę na drożdżowe. A ta masa - mmm :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki;) u mnie też nastał czas ciast drożdżowych;) Pozdrowionka;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.