sobota, 20 kwietnia 2013

Drożdżowe rurki.

Od kilku dni chodziło za mną ciasto drożdżowe, ale nie takie zwykłe no i znalazłam przepis na ruloniki drożdżowe. Robiąc te bułeczki nie byłam do nich przekonana, ale końcowy efekt całkowicie mnie zaskoczył, są delikatne i rozpływają się w ustach, bardzo dobry pomysł na podwieczorek.










Składniki na 24 ruloniki:
  • 400 g mąki
  • 25 g drożdży
  • 50 g cukru
  • 200 ml ciepłego mleka
  • 3 żółtka
  • 150 g stopionego masła
  • dżem
Mąkę przesiałam dodałam drożdże, cukier, mleko, żółtka i 100 g masła wszystko wyrabiałam mikserem przez 5 minut. Następnie ciasto zostawiłam do wyrośnięcia, po podwojeniu objętości ciasto rozwałkowałam na stolnicy i pokroiłam w prostokąty. Na każdy prostokąt nałożyłam po łyżeczce dżemu i zwinęłam w ruloniki, które posmarowałam pozostałym masłem i ułożyłam na blaszce w odpowiednich odstępach. Blachę postawiłam w ciepłym miejscu, aby ruloniki wyrosły. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 stopni C na ok 20 minut.
Ruloniki można podawać posypane cukrem pudrem lub polane sosem waniliowym.

2 komentarze:

  1. Nigdy nie pomyślałam żeby zawinąć w taki sposób ciasto drożdżowe...a efekt jest świetny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;)Ja jestem zaskoczona smakiem ciasta jest niezwykle delikatne;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.