poniedziałek, 18 lutego 2013

Rogliki palce lizać

Ten przepis mam od ponad 10 lat, dostałam go od osoby z którą nie mam kontaktu, ale mam miłe wspomnienia. Noszę go zawsze w portfelu, bo naprawdę było by szkoda go zgubić. Fajne jest w nich to, że można nadziewać wszystkim np. kostkami czekolady , powidłami śliwkowymi, serem, etc.etc.










Składniki na 52 rogaliki:
  • 5 żółtek
  • 250 g margaryny
  • 4 szklanki mąki
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany ( ja dodaję jogurt naturalny)
  • 2/3 kostki drożdży ( mam na myśli kostki 100 g)
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 słoiczek powideł śliwkowych.
Z drożdży i łyżeczki cukru zrobiłam rozczyn, następnie do miski wrzuciłam wszystkie składniki i wymieszałam. Ciasto włożyłam na 2 godziny do lodówki. Po tym czasie dzieliłam ciasto na małe porcję i rozwałkowałam tak aby miało ono kształt okręgu. Koło podzieliłam na 8 części, nałożyłam powidła i zwinęłam rogalik.  Ułożyłam na blaszce i piekłam w temperaturze 180 stopni C. Po wystudzeniu posypałam cukrem pudrem. Smacznego;)

2 komentarze:

  1. Apetyczne:) Lubię takie rogaliki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to zapraszam do zrobienia;)tylko proszę o małą notatkę czy smakowały;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.