piątek, 15 lutego 2013

Ciasto jogurtowe czyli dalszy ciąg dla Tadków niejadków.

Dzisiaj chcąc nie chcąc musiałam piec biszkopt, więc skorzystałam z okazji i upiekłam troszkę więcej i zrobiłam jogurtowe ciacho. To ciasto jest dla mam, które mają problem z przemyceniem mleka dzieciaczkom.











Składniki na biszkopt:
  • 2 jajka
  • 1/2 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki mąki
  • 1/8 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżki octu
Bardzo lubię robić ten biszkopt mało z nim pracy, a zawsze wychodzi;) Wystarczy, że wbiłam jajka do miski wsypałam cukier i ucierałam wszystko przez 10 minut. Jak byłam mała to nie umiałabym czekać tyle czasu na kogiel mogiel;), a swoją drogą ile mam teraz robi swoim pociechom kogiel mogiel? Teraz słyszy się tylko o salmonelli i innych paskudztwach, a ja jak pamiętam to jadłam dosyć często kogiel mogiel. Ok,  dosyć wspominek, do masy jajecznej wsypuje obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, a na koniec wlewam do wszystkiego ocet i mieszam.  Przelewam ciasto do tortownicy o średnicy 27 cm i piekę w temperaturze 150 stopni C do suchego patyczka;)



Składniki na masę jogurtową:
  • 50 g żelatyny
  • 1 1/2 szklanki mleka
  • 1 litr jogurtu owocowego ( ja wolę naturalny do którego wrzucam świeże owoce lub dżem własnej roboty wtedy wiem co jem)
Żelatynę namoczyłam w szklance wody i pozostawiłam do napęcznienia, w tym czasie ugotowałam mleko i rozpuściłam w nim żelatynę ( nie gotowałam). A teraz najlepsze do jogurtu wrzuciłam mały słoiczek dżemu i całość wymieszałam. W tym czasie mleko mi ostygło, więc mogłam go wymieszać z jogurtem.



Wykonanie ciasta:

Na wystudzony biszkopt wylałam masę jogurtową i pozostawiłam do stężenia. Smacznego;)





12 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje;)zachęcam do zrobienia i prosze o informację czy smakowało;)

      Usuń
  2. Fajnie wygląda, ten kolorek a w dodatku zdrowie i małokaloryczne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki;) kolorek to zasługa dżemu z bzu i jabłek i to prawda jest zdrowe ;) moje dzieciaki popijają co jakiś czas soczek z bzu, a dżemik to taki " odpad" ;)

      Usuń
  3. Na pewno by mi przypadł do gustu, bo kocham wszystko co z jogurtem i z owocami, pewnie był pyszny;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ...wygląda obłędnie, a smakuje pewnie jeszcze lepiej ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój mąż powiedział, że "smierdzi malizną", czyli tłumacząc z z naszego na ludzkie ;) jest smaczne;)

      Usuń
  5. Wygląda smakowicie, lubię takie deserki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję;)W najbliższym czasie spróbuje dodac jeszcze jeden przepis w stylu takiego deseru;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.