czwartek, 14 lutego 2013

Ciasto na szybko czyli wafel nadziewany.

Są takie dni jak dzisiaj, że od samego rana nic nie idzie tak jak się zaplanowało. Miałam dzisiaj zrobić ciasto jogurtowe, ale pogoda była bardzo fajna na spacery i zabawę z dzieciakami na podwórku, więc wczesnym popołudniem szaleliśmy w śniegu. Odpadło pieczenie biszkoptu, pomyślałam, że zrobię ciasto na spodzie zrobionym z jakiś ciastek, wracając z poczty miałam wstąpić do pobliskiego Lidla i przeglądając ciastka coś wybrać. Jednak ilość samochodów na parkingu spowodowała, że szybko zrezygnowałam ze wstąpienia do sklepu. Pozostało mi  zrobić coś z niczego. Oto wynik mojego kombinowania;)


                                         

                                             

                                         



Składniki na wafle:
  • 1 paczka suchych wafli
  • 1 słoiczek kwaśnego dżemu ( ja miałam własnej roboty z czarnego bzu i jabłka, można wiśniowy lub każdy inny byleby był kwaskowaty)
  • 1 słoiczek słodkiego dżemu
  • 1 krem karpatkowy lub 2 budynie waniliowe ugotowane na bardzo gęsto czyli zmniejszamy ilość mleka
  • 100 g rozpuszczonej czekolady
  • wiórki kokosowe na posypkę

Ugotowałam budyń i niestety nie pozostawiłam do wystygnięcia, dlatego moje wafle zrobiły się gumowate, dlatego KONIECZNIE wystudzić budyń.


Wykonanie wafli:

Jednego wafla posmarowałam dżemem z czarnego bzu, przykryłam drugim waflem, który posmarowałam słodkim dżemem. Następnie położyłam kolejny wafel, na który położyłam wystudzony budyń i powtórzyłam wcześniejsze czynności, ostatni wafel posmarowałam  czekoladą i posypałam wiórkami kokosowymi.

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.