niedziela, 3 listopada 2013

Ciasto cynamonowe z owocami z żółtek.

Ostatnio często zostają mi żółtka, więc jest to ciasto z grupy "co zrobić z nadmiarem żółtek". Jest słodkie i suche, dlatego najlepiej smakuje polane jogurtem greckim, naprawdę warte polecenia.




   





Składniki:
  • 12 żółtek
  • 1 szklanka cukru
  • 100 ml ciepłego mleka
  • 1 3/4 szklanki mąki
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • kilka garści czarne porzeczki, wiśnie (ja dodałam mrożone )
  • dżem z czarnej porzeczki
  • jogurt grecki naturalny
Żółtka ucierałam z cukrem na puszystą masę przez ok 10 minut ( lub tak długo aby cukier był mało wyczuwalny). Następnie nie przerywając ucierania dodałam mleko, cynamon, mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia, mieszałam do uzyskania gładkiej masy. Połowę ciasta wylałam do wcześniej przygotowanej tortownicy o średnicy 23 cm, następnie wrzuciłam owoce i pokryłam je pozostałą częścią ciasta. Blaszkę włożyłam do piekarnika nagrzanego do temperatury 160 stopni C ( termoobieg ) i piekłam do "suchego patyczka".
Upieczone ciasto pozostawiłam do wystudzenia na kratce, następnie posmarowałam go dżemem i ozdobiłam kleksami z bitej śmietany. Ciasto podawałam polane łyżką lekko osłodzonego jogurtu greckiego. Smacznego;)

3 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie :)
    Mi ciągle zostają białka, i to z nimi mam wieczny problem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To proponuję ptasie mleczko na nadmiar białek;) pyszne jest kawowe pokrojone w małą kostkę bez herbatników, polane gorzką czekoladą pychota;)

      Usuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.