poniedziałek, 18 listopada 2013

Plastelina z czekolady.

Jak często byliście w sytuacji kiedy trzeba było zrobić jakąś ozdobę na ciasto, a w domu nic nie było? Jeżeli takie chwile już przeżywaliście to mam na to radę, wystarczy mieć w domu czekoladę i miód. Te składniki pozwolą Wam stworzyć cuda, które ozdobią przepyszne ciasta. Oprócz tego wasze dzieci mogą mieć wielką frajdę tworzenia, jadalnych obrazków. Przepis na czekoladową plastelinę, znalazłam w jednym z artykułów jakie czytałam w internecie. Pomysł z robieniem jadalnych obrazków już został przetestowany w przedszkolu moich dzieciaków, smerfy bawiły się niesamowicie. Na koniec zabawy zostały wykonane zdjęcia i na co najbardziej dzieciaki czekały .... obrazki zostały zjedzone;)





Składniki:
  • 200 g  czekolady
  • 75 g płynnego miodu (najlepiej sztucznego)
Czekoladę rozpuściłam w kąpieli wodnej, pod koniec dodałam miód i dokładnie wymieszałam.
Następnie powstałą masę wylałam na papier do pieczenia i zostawiłam na 3 godziny, po tym czasie plastelina jest gotowa do użycia.
  • Jeżeli chcecie uzyskać kolorowe masy należy skorzystać z białej czekolady i barwnik rozpuścić w miodzie.
  • Gorzka czekolada na początku jest bardzo twarda i przy jej rozmiękczaniu brudzi dłonie, dlatego najlepiej pracować w rękawiczkach.
  • W trakcie pracy plastelina staje się coraz bardziej miękka, dlatego co jakiś czas należy dłonie posypywać mąką ziemniaczaną.
  • Kiedy plastelina jest za miękka należy ja włożyć szczelnie zamkniętą (np. w woreczku foliowym) do lodówki lub posypać niewielka ilością mąki ziemniaczanej.
  • Plastelinę szczelnie zawijamy w folię spożywczą i możemy ją przechowywać przez dłuższy okres w lodówce.

3 komentarze:

  1. Wooow, super pomysł! Na pewno wykorzystam przepis przy tworzeniu dekoracji na świąteczne (i nie tylko) wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje;) nie dosyć, że można zrobić cudeńka to jeszcze niesamowicie smakują;)

      Usuń
  2. Ciekawy artykuł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.