poniedziałek, 18 listopada 2013

Tarta pomarańczowo makowa


Ostatnio robiłam rogale z masą makową zostało mi jej kilka łyżek i dlatego wymyśliłam to ciacho. W domu miałam pomarańcze, pomyślałam że połączenie maku i pomarańczy może być bardzo interesujące i nie myliłam się wyszło świetne. Polecam.
 
 
 








Składniki na ciasto:
  • 250 g mąki
  • 200 g masła
  • 75 g cukru pudru
  • 2 żółtka
  • sól

Do miski pokroiłam masło dodałam mąkę, cukier, sól i wymieszałam, aż do uzyskania ciasta o podobnego do kruszonki. Następnie dodałam żółtka i wyrobiłam na jednolite ciasto, z którego uformowałam kulę i włożyłam na 30 minut do lodówki. 
Przygotowałam formę o średnicy 25 cm, po pół godzinie ciasto rozwałkowałam, wyłożyłam nim tortownicę. Ciasto można obciążyć grochem, ja standardowo ponakłuwałam go widelcem i włożyłam do piekarnika nagrzanego do 160 stopni C ( termoobieg) na ok 20 minut lub do momentu, kiedy ciasto lekko się przypiecze.
Po tym czasie ciasto posmarowałam masą makową i włożyłam do piekarnika. Piekłam 5 minut w temperaturze 150 stopni C (termoobieg). Ponownie wyciągnęłam ciasto i wylałam na nie krem pomarańczowy, całość piekłam 15 minut w temperaturze 150 stopni C (krem na tarcie jest "ścięty"). Po wystygnięciu ciasto polałam polewą czekoladową. Smacznego;)



Składniki na krem pomarańczowy:
  • 500 ml mleka
  • 60 g cukru
  • 6 żółtek
  • 60 g mąki ziemniaczanej
  • 4 pomarańcze
  • 4 białka
  • 240 g cukru

Mleko zagotowałam z 60 g cukru w tym czasie wymieszałam żółtka z mąką ziemniaczaną. Gorące mleko wlałam cienkim strumykiem do żółtek energicznie mieszając powstałą masę. Całość lekko podgrzewałam. Do masy dodałam wyciśnięty sok z pomarańczy i startą skórkę, całość dokładnie wymieszałam . Białka ubiłam z cukrem na sztywną pianę, którą połączyłam z masą żółtkową. 


Składniki na masę makową:
  • 5 łyżek masy makowej z puszki
  • 50 g migdałów pokrojonych w paski
  • 50 g rozdrobnionych orzechów laskowych
  • 2 łyżki jogurtu naturalnego

Masę makową wymieszać z pozostałymi składnikami.

4 komentarze:

  1. Dla mnie mak i pomarańcze to taki świąteczny duet :) Pyszna musiała być ta tarta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawiozłam mojej mamie to ciasto i powiem tak: miło było widzieć Jej uśmiechnięte oczy kiedy jadła ciacho;) oczywiście moje dzieciaki cały czas paplały, że chcą ciasteczko;)

      Usuń
  2. pychotka :) mak+ pomarańcze = pachnie świętami :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.