sobota, 9 listopada 2013

Pieguski

Te ciasteczka były stałym "gościem" na naszym stole, potem jakoś zapomniałam o nich do dzisiaj, bo przeglądając moje zapiski znalazłam ten przepis. Pochodzi on z Wielkiego Żarcia i jest naprawdę pyszny. Ciasteczka są szybkie w wykonaniu, mają jednak jedną wielką wadę ...... szybko znikają;)











Składniki na 40 dużych ciasteczek:
  • 250 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 jajko
  • 2,5 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki sody
  • 1,5 tabliczki czekolady
  • rodzynki, suszone morele
Masło utarłam z cukrem, dodałam jajko i wymieszałam. Następnie dodałam mąkę, sól, sodę i wszystko dokładnie zmiksowałam. Na koniec czekoladę i suszone morele pokroiłam na małe kawałeczki, dodałam do masy i dokładnie wymieszałam.
Piekarnik nagrzałam do 200 stopni C (termoobieg). Z masy zrobiłam małe kuleczki wielkości orzecha włoskiego i ułożyłam na blaszce w dużych odstępach, ponieważ rozpłyną się podczas pieczenia. Piec ok 10 minut lub do czasu zbrązowienia ciasteczek.

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.