niedziela, 27 października 2013

Orzechowe wafelki czyli ekspresowe ciasteczka dla gości.

Często zostają nam żółtka i nie wiadomo co z nimi zrobić, wyjściem mogą być pyszne mini ciasteczka, muszą one być naprawdę malutkie, ponieważ są naprawdę bardzo słodkie. Dlatego najlepiej, kiedy jako polewę zastosujemy gorzką czekoladę. Mój Adaś zjada je jak szalony dla Basi są za słodkie, Krzysiu lubi słodycze, więc dla Niego to sama radość,  dla mnie nadają się do gorzkiej kawy;)










Składniki na ok 28 mini ciasteczek:
  • 12 żółtek
  • 250 g cukru pudru
  • 300 g posiekanych orzechów laskowych
  • 1 paczka suchych wafli
  • kwaskowaty dżem
Żółtka utarłam z cukrem na puszystą masę .Gdy krem był już gęsty dodałam zmielone orzechy laskowe i miksowałam przez 2-3 minuty. Wafle podzieliłam na pół tak aby otrzymać 6 takich samych. Następnie pierwszy wafel posmarowałam kremem, przykryłam drugim, który posmarowałam dżemem, potem układ był następujący: krem wafel, dżem wafel na końcu był krem przykryty waflem. Tak powstały wafel dzielimy na malutkie ciasteczka, które polewamy rozpuszczoną gorzką czekoladą. Smacznego;)

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.