piątek, 10 maja 2013

Tarta truskawkowa czyli bomba z truskawek dla smakoszy tych owoców;)

Dzisiaj w moim domu był dzień pod hasłem "Truskawki w kilku odsłonach" na obiad był ryż z truskawkami, na podwieczorek ciasto truskawkowe, a na kolacje grzanki zapiekane z serkiem truskawkowym.












Składniki na ciasto :
  • 125 g margaryny
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 175 g mąki
  • 60 g cukru
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
Z podanych składników zagniotłam ciasto, którym wyłożyłam  tortownicę o średnicy 28 cm i upiekłam w temperaturze 180 stopni C do zarumienienia się ciasta. Upieczony placek zostawiłam do wystudzenia.


Składniki na masę truskawkową:
  • 600 g truskawek
  • 800 ml jogurtu typu greckiego
  • 30 g rozpuszczonej żelatyny
  • cukier do smaku
Z oczyszczonych truskawek i cukru zrobiłam mus do którego dodałam jogurt i ciągle mieszając wlałam rozpuszczoną żelatynę. Masę zostawiłam do lekkiego stężenia.


Składniki na polewę truskawkową:
  • 2 łyżki dżemu truskawkowego
  • 400 g truskawek
  • 50 g cukru
Oczyszczone truskawki pokroiłam na połówki , większe na ćwiartki zasypałam cukrem i zostawiłam na sicie tak aby sok z nich spływał do miseczki. Następnie powstały sok przelałam do garnuszka dodałam do niego dżem, całość podgrzałam i pozostawiłam do wystudzenia.


Wykonanie ciasta:

Wystudzone ciasto włożyłam do tortownicy i zalałam tężejącą masą truskawkową i wstawiłam do lodówki. Następnie położyłam na masie truskawki i zalałam sosem truskawkowym. Całość pozostawiłam w lodówce na 2 godziny. Smacznego;)

2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.