czwartek, 9 maja 2013

Torcik z masą jogurtowo truskawkową z posmakiem jabłek i delikatną nutą mięty

Zrobiła się piękna wiosna, słońce świeci i woła do wszystkich chodźcie na świeże powietrze i jak mam wytłumaczyć moim dzieciakom, że muszą siedzieć w domu. Serce mi się kraje, kiedy widzę jak siedzą z nosami przy szybach, co jakiś czas wołając Barti jest na podwórku, gwoli wytłumaczenia Barti to synek naszych sąsiadów. Dzieciaki wciąż kaszlą i jak zwykle zaczęło się od katarku;( Aby im jakoś osłodzić ten czas zrobiłam im ciasto jogurtowe z truskawkami zajadały go, że uszy im się trzęsły.














Składniki na ciasto:
  • 4 jajka
  • 200 g cukru
  • 2 łyżki wrzątku
  • 65 g mąki kukurydzianej
  • 150 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • słoiczek dżemu wiśniowego
Całe jajka ubijałam na wysokich obrotach z wrzątkiem przez 2 minuty, do uzyskania gładkiej masy. Następnie dodałam cukier i ubijałam kolejne 2 minuty na niewielkich obrotach, po tym czasie dodałam obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia.
1/4 ciasta wyłożyłam do tortownicy o średnicy 28 cm, resztę ciasta przelałam do prostokątnej blachy wyłożonej papierem do pieczenia, tak aby uzyskać cienkie ciasto na roladę.
Ciasta włożyłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C na ok 10 minut lub do uzyskania złocistego koloru.
Po upieczeniu ciasta w tortownicy od razu wyciągnęłam go z piekarnika oraz z tortownicy i pozostawiłam do wystygnięcia na kratce.
Ciasto na roladę od razu po upieczeniu wyjęłam z piekarnika i przełożyłam na wcześniej przygotowaną lnianą ściereczkę posypaną cukrem pudrem, ciasto posmarowałam dżemem wiśniowym i zwinęłam w roladę zanim wystygło (ciasto należy zwijać dłuższym bokiem) po wystudzeniu pokroiłam roladę na 16 równych części.



Składniki na masę jogurtową:
  • 600 ml jogurtu typu greckiego
  • 600 g truskawek
  • 20 g rozpuszczonej żelatyny
  • cukier do smaku
Truskawki zmiksowałam na mus, następnie wlałam do nich jogurt, dodałam cukier do smaku i dokładnie zmiksowałam. W trakcie mieszania dodałam do masy rozpuszczoną żelatynę. Całość pozostawiłam do lekkiego stężenia.



Składniki na galaretkę jabłkową:
  • 600 ml soku jabłkowego
  • 20 g rozpuszczonej żelatyny
Sok wlałam do miksera i mieszając dodałam do niego żelatynę, całość pozostawiłam do lekkiego stężenia.


Wykonanie ciasta:

Pokrojone porcje rolady ułożyłam w tortownicy wylałam na nie tężejącą masę jogurtową i przykryłam plackiem upieczonym w tortownicy, lekko przycisnęłam i włożyłam do lodówki . Po całkowitym stężeniu masy jogurtowej, ciasto przełożyłam na talerz tak aby rolady znalazły się na wierzchu. Powtórnie założyłam obręcz tortownicy i zalałam rolady galaretką jabłkową, następnie włożyłam całość do lodówki i pozostawiłam do całkowitego stężenia. Ciasto ozdobiłam listkami mięty i zmielonymi orzechami. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.