poniedziałek, 13 maja 2013

Ciastka maślane pachnące wanilią

Dalszy ciąg wypełniania wolnego czasu chorych dzieciaków spowodował wytworzenie kolejnej porcji ciasteczek. Dzisiaj moje maluchy dorwały foremki i nastąpiło istne szaleństwo prawie porównywalne w szaleństwem piernikowym;)




Składniki na ciasteczka:
  • 350 g masła
  • 250 g cukru
  • 3 jajka
  • 620 g mąki
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olejek waniliowy
  • 2 cukry waniliowe

Masło z cukrem, cukrem waniliowym i jajkami utarłam w mikserze na puszystą masę, następnie dodałam mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia, olejek. Ciasto włożyłam do lodówki na 24 godziny.
Po tym czasie rozwałkowałam ciasto na placek o grubości ok 0,5 cm i dzieciaki rozpoczęły wycinanie ciasteczek. Następnie ciastka wylądowały  na blaszce i w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni C. Piekłam je ok 10 minut, po upieczeniu ciastka można posypać cukrem pudrem ja przełożyłam je dżemem jabłkowym własnej roboty. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.