czwartek, 16 maja 2013

Ciasto truskawkowo-rabarbarowo -marcepanowe

Wczoraj Basia poszła do przedszkola, po ponad dwutygodniowym chorowaniu, ale długo nie pochodziła, bo dzisiaj okazało się, że dopadła ją różyczka. Po prostu płakać mi się chce kiedy patrzę na to moje małe dziecko, które będzie musiało siedzieć kolejny tydzień z nosem przy oknie, a teraz Adaśko jest już zdrowy to bidulka musi sama siedzieć w domu, podczas gdy jej młodszy brat szaleje po podwórku. No i tu zaczyna się niezła jazda, bo ja muszę się co jakiś czas rozdwoić, dlatego że trzeba pilnować Adama na podwórku i nie mogę zostawić samej Basi w domu, bo po prostu ona wtedy płacze z żalu, że my się bawimy a ona musi siedzieć w domu. Myślałam, że już nie może być gorzej jak dwójka chorych dzieci, teraz wiem, że to nie jest prawda. W takiej sytuacji mam dwójkę w domu i już, a teraz młodszy lata po podwórku, a starsza płacze w domu to dopiero jest szaleństwo!Wczoraj od dwóch tygodni mogłam wyjść na zakupy, bo Basia była w przedszkolu, a mały pojechał z Krzyśkiem, dlatego maiłam czas na zrobienie tego ciacha wyszło na tyle dobre, że już dzisiaj go nie ma;)











Składniki na ciasto :
  • 125 g margaryny
  • 1 jajko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 175 g mąki
  • 60 g cukru
  • 1 łyżka kwaśnej śmietany
Z podanych składników zagniotłam ciasto, którym wyłożyłam  tortownicę o średnicy 28 cm i upiekłam w temperaturze 180 stopni C do zarumienienia się ciasta. Upieczony placek zostawiłam do wystudzenia.


Składniki na masę marcepanową:
  • 5 batoników marcepanowych każdy po 80 g
  • 1 łyżka dżemu truskawkowego
Batoniki marcepanowe zmiksowałam na pył, następnie dodałam łyżkę dżemu truskawkowego i  całość dokładnie wymieszałam.

Składniki na masę truskawkowo- rabarbarową:
  • 250 g rabarbaru
  • 500 g truskawek
  • 40 g cukru
  • 1 łyżeczkę cynamonu
  • woda
Rabarbar obrałam pokroiłam na kawałki o długości ok 4 cm i włożyłam do płaskiego rondelka wlałam tyle wody, aby przykryć rabarbar. Następnie dodałam cukier, cynamon i gotowałam na małym ogniu ok 5 minut nie dopuszczając jednak do rozgotowania rabarbaru, po tym czasie wsypałam pokrojone na ćwiartki truskawki i pozostawiłam na ogniu na ok 2 minuty. Owoce odsączyłam, a sok po ich ugotowaniu pozostawiłam do przygotowania lukru.

Składniki na lukier:
  • 300 ml soku w którym gotowały się owoce ( jeżeli soku jest mniej można dodać trochę wody, łyżkę dżemu truskawkowego wszystko dokładnie wymieszać i zagotować)
  • 20 g rozpuszczonej żelatyny
Do soku wlałam żelatynę dokładnie wymieszałam i pozostawiłam do lekkiego stężenia.


Wykonanie ciasta:

Ostudzone ciasto posmarowałam masą marcepanową, rozłożyłam na niej owoce i polałam tężejącym lukrem, następnie wstawiłam ciasto na godzinę do lodówki. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.