wtorek, 3 października 2017

Tort czekoladowy brownie z malinami i polewą lustrzaną.

Październik jest miesiącem w którym obchodzimy urodziny mojego kochanego męża Krzysztofa i rocznicę naszego ślubu. W tym roku obie daty są bardzo okrągłe Krzysiu obchodzi 50 urodziny, a 4 dni później obchodzimy 10 rocznicę naszego ślubu. Z okazji  pierwszej uroczystości zrobiłam dla Krzysia czekoladowe brownie z malinami oraz polewą lustrzaną.














Składniki na ciasto:


  • 1 i 1/3 szkl. mąki
  • 1 i 1/2 szkl. cukru
  • 3/4 szkl.  kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2/3 szkl. oleju
  • 4 jajka
  • cukier waniliowy
  • 50 g pokruszonej gorzkiej czekolady
Do jednej miski wsypałam suche składniki. W drugiej wymieszałam wszystkie mokre. Następnie połączyłam zawartość dwóch misek i wymieszałam. Całość przelałam do wysmarowanej tortownicy i wstawiłam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni C. Ciasto piekłam do efektu tak zwanego suchego patyczka. Po upieczeniu pozostawiłam ciasto do całkowitego wystygnięcia.


Składniki na masę malinową:

  • 1200 ml śmietany 30 %?
  • 500 gram mrożonych malin
  • 2 łyżki  żelatyny w proszku
  • cukier
Żelatynę zalałam zimną wodą i zostawiłam do napęcznienia.
Maliny rozmroziłam, następnie dodałam do nich cukier, zblendowałam i całość lekko podgrzałam na gazie. Do malin dodałam napęczniałą żelatynę i całość dokładnie wymieszałam, aż do jej rozpuszczenia. Tak przygotowaną masę malinową pozostawiłam do wystudzenia.
Do miski wlałam schłodzoną śmietanę i ubiłam. Następnie dodałam ochłodzoną masę malinową i delikatnie wymieszałam.


Składniki na masę lustrzaną:

  • 350 g białej czekolady
  • 150 ml wody
  • 300 g cukru
  • 200 g skondensowanego słodkiego mleka
  • 20 g żelatyny w proszku
  • barwnik spożywczy
Żelatynę zalałam wodą i pozostawiłam do napęcznienia. W tym czasie do garnuszka dodałam wodę oraz cukier, całość ugotowałam, aż do  rozpuszczenia cukru. Następnie do masy dodałam skondensowane mleko i jeszcze chwilkę gotowałam. Po zdjęciu z palnika dodałam pokruszoną czekoladę oraz wcześniej przygotowaną żelatynę. Wszystko dokładnie wymieszałam na koniec dodałam barwnik spożywczy i wszystko zblendowałam w celu uzyskania gładkiej masy. Przetarłam ją przez sitko, aby pozbyć się pęcherzyków powietrza. Całość pozostawiłam do wystudzenia  temperatura powinna osiągnąć 30- 35 stopni C.

Wykonanie ciasta:

Wystudzone brownie podzieliłam na pół. Na spód wyłożyłam 3/4 musu malinowego przykryłam drugą częścią ciasta i posmarowałam pozostałą masą malinową. Tak przygotowane ciasto włożyłam do zamrażalnika na około 1,5 godziny. Na zimne ciasto wylałam masę lustrzaną. Aby uzyskać jak najlepszy efekt ciasto należy położyć na podwyższeniu i zacząć wylewanie masy lustrzanej od środka, a następnie kierować się w stronę brzegów , aby glazura swobodnie spływała po bokach.
Smacznego☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.