środa, 25 października 2017

Ciasto miodowe z gotowaną masą serową i jabłkami

Kiedy na zewnątrz robi  się coraz chłodniej, w moim domu zaczyna panować czas  miodowych ciast. Dzisiaj chciałabym zaproponować ciasto miodowe przełożone masą z gotowanego sera oraz masą z jabłek.









Składniki na ciasto:
  • 3 szkl. mąki
  • 3 łyżki miodu
  • 3 łyżki śmietany
  • 2 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 1/4 kostki margaryny
  • 1 łyżeczka sody
Do rondelka włożyłam margarynę, miód i cukier całość zagotowałam i pozostawiłam do ostudzenia. Do miski  dodałam mąkę, jajka, śmietanę i sodę na końcu dodałam wystudzoną masę miodową. Wszystko dokładnie wymieszałam powstałe ciasto podzieliłam na trzy części. Każdy placek piekłam w temperaturze 180 stopni przez 10-15 minut.

Składniki na masę serową:
  • 1000 g sera w wiaderku
  • 4 opakowania budyniu wanilowego
  • 4 jajka
  • 150 g masła
  • 250 ml mleka
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki  żelatyny
Masło z cukrem roztopiłam w rondelku, następnie dodałam ser i mieszając całość doprowadziłam do wrzenia. 
W międzyczasie zmieszałam budyń, mleko, jajka i wlałam do masy serowej wszystko ugotowałam. Zgasiłam gaz, a na koniec dodałam żelatynę i dokładnie wymieszałam.

Składniki na masę jabłkową:
  • 1000 g jabłek
  • 2 galaretki cytrynowe
Jabłka obrałam ze skórek starłam na dużych oczkach, smażyłam pod przykryciem około 10 minut, a następnie dodałam galaretki w proszku.

Składniki na polewę:
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 2 łyżki mleka
  • 1/4 kostki margaryny
  • 3 łyżki cukru
  • wiórki kokosowe
  • barwnik spożywczy(opcjonalnie) 
Do rondelka włożyłam margarynę, cukier, mleko i gotowałam energicznie mieszajac. Po wyłączeniu gazu dodałam wiórki i całość wymieszałam.

Wykonanie ciasta

Do rondelka włożyłam wszystkie składniki i podgrzałam do rozpuszczenia  margaryny. Na jeden z placków wylałam jeszcze ciepłą masę jabłkową, przykryłam  drugim blatem na który wyłożyłam ciepłą masę serową, przykryłam trzecim plackiem i całość polałam polewą. Ciasto zostawiłam na noc w chłodnym miejscu. Podobnie jak Stefanka najlepiej smakuje na drugi trzeci dzień po wykonaniu.Smacznego☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.