środa, 25 października 2017

Ciasto miodowe z masą grysikową czyli Stefanka

Stefanka  jest ciastem mojego dzieciństwa, moja mama piekła go na Wielkanoc. Potem na jakiś czas to ciasto zniknęło z naszego stołu. Dlaczego? może się przejedliśmy, a może po prostu nie potrafiliśmy  docenić tego co miałyśmy. Teraz to ja robię moim dzieciakom Stefanke może historia się powtórzy....... 









Składniki na ciasto:

  • 3 szkl. mąki
  • 3 łyżki miodu
  • 3 łyżki śmietany
  • 2 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 1/4 kostki margaryny
  • 1 łyżeczka sody
Do rondelka włożyłam margarynę, miód i cukier całość zagotowałam i pozostawiłam do ostudzenia. Do miski  dodałam mąkę, jajka, śmietanę i sodę na końcu dodałam wystudzoną masę miodową. Wszystko dokładnie wymieszałam powstałe ciasto podzieliłam na trzy części. Każdy placek piekłam w temperaturze 180 stopni przez 10-15 minut.


Składniki na masę z kaszy manny:
  • 1000 ml mleka
  • 10 kopiastych łyżek kaszy manny
  • 2 szkl. cukru
  • 400 g margaryny
Zagotowałam mleko z cukrem, następnie dodałam kaszę mannę i dokładnie wymieszałam. Gotowałam do momentu, aż masa zgęstniała. Do ciepłej masy dodam margarynę, całość wymieszałam do rozpuszczenia się margaryny.


Składniki na polewę:

  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki mleka
  • 1/4 kostki margaryny
  • 3 łyżki cukru
Do rondelka włożyłam wszystkie składniki i podgrzałam do rozpuszczenia  margaryny.


Wykonanie ciasta:

  • 1 słoiczek dżemu śliwkowego
Ostudzone placki posmarowałam dżemem śliwkowym, następnie przełożyłam  je ciepłym kremem grysikowym.
Ostatni placek polałam polewą, posypałam wiórkami kokosowymi i pozostawiłam do ostudzenia. Ciasto powinno być wykonane co najmniej jeden dzień przed podaniem, najlepiej smakuje  2- 3 dni po zrobieniu. Smacznego☺





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.