poniedziałek, 3 lipca 2017

Czekoladowa tarta z truskawkami bez pieczenia.

Moja rodzinka stwierdziła, że kupujemy truskawki i zakładamy plantację potuptaliśmy, więc do najbliższego sklepu z roślinkami i kupiliśmy, jak to moje dzieci nazywają drzewko truskawkowe, a tak po ludzku jest krzaczek truskawek, który rośnie w doniczce. Wszystko działo się w maju i niestety nasze drzewko z powodu braku słońca straciło swoje owoce. Jednak ostatnio zauważylismy, że mamy  nowe kwiatki i pojawiły się nowe owoce. Chociaż to ciasto nie jest zrobione z moich truskawek jest przepyszne i warte wykonania. Pomysł na to ciasto znalazłam tutaj po niewielkiej modyfikacji powstało poniższe cudo.










Składniki na ciasto blaszka o średnicy  20 cm:

  • 360 g ciastek typu Oreo
  • 120 g rozpuszczonego masła

Do blendera wrzuciłam ciastka i dokładnie zmiksowałam, następnie dodałam masło i całość mieszałam,  aż do połączenia wszystkich składników.  Blaszkę wyłożyłam folią spożywczą, rozłożyłam na niej masę ciasteczkową i całość włożyłam do lodówki na czas przygotowania czekoladowego nadzienia. 

Składniki na czekoladową masę:

  • 300 gram mlecznej czekolady
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 500 ml śmietanki 30%
  • 2 szczypty chili

Śmietanę wlałam do garnka i podgotowałam do lekkiego wrzenia, następnie wyłączyłam gaz. Dodałam pokruszone czekolady i dokładnie wymieszałam, aż do uzyskania gładkiej masy na koniec dodałami chili.


Wykonanie ciasta:

Gotową masę czekoladową wylałam na ciasteczkowy spód i całość włożyłam do lodówki na około dwie godziny. Po tym czasie masa lekko stężała mogłam na nią wyłożyć świeże truskawki tak powstałe ciasto zostawiłam na całą noc w lodówce. Smacznego☺

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.