środa, 26 marca 2014

Tort świnki w błocie;)

Ten tort powstał dla mojego siostrzeńca z okazji 15 urodzin, nie wiem kiedy ten czas minął, ale ten ten mały do niedawna brzdąc już jest wyższy ode mnie o głowę i ma 15 lat!!!;)
Ponieważ moja siostra i Jej rodzinka mają niesamowite poczucie humoru stwierdziłam, że zrobię dla dla Bartka tort z "przymrużeniem" oka;)  Ciasto było bardzo winne i zarazem delikatne mimo tego, że placek cukiniowy jest ciężki masa jabłkowa z bitą śmietaną spowodowały, że całość była lekka. Oto wynik;)















Składniki na ciasto :
  • 172,5  g miękkiego masła
  • 3 jajka
  • 3/4 szklanki oleju
  • 375 g cukru
  • 1,5 łyżeczka olejku waniliowego
  • 1,5 łyżeczka sody
  • 3/4 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3/4 szklanki jogurtu naturalnego
  • 450 g mąki pszennej
  • 90 g kakao
  • 3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 510 g cukinii startej na tarce o dużych oczkach
  • 90 g posiekanej gorzkiej czekolady

Masło zmiksowałam na puszystą masę. Stopniowo dodawałam olej i nadal miksowała. Następnie dodałam cukier, wanilię, sodę i proszek do pieczenia. Zmiksowałam. Kolejno wbiłam jajka po uzyskaniu puszystej masy dodałam mąkę naprzemiennie ze śmietaną wszystko cały czas mieszałam  Na koniec dodałam kakao z kawą oraz cukinie i pokrojoną czekoladę. Po dokładnym wymieszaniu przelałam ciasto do blaszki o wymiarach 24 x 40 cm wyłożonej papierem do pieczenia  i piekłam w temperaturze 170 stopni do "suchego patyczka". Upieczone ciasto wystudziłam.



Składniki na masę jabłkową:

  • 1 kg jabłek pokrojonych w cienkie plasterki
  • 7 galaretek agrestowych
  • 1,5 l wody
6 galaretek rozpuściłam w gorącej wodzie i pozostawiłam do stężenia. Jabłka prażyłam w garnku przez 10 minut po zgaszeniu gazu do gorących owoców wsypałam 1 suchą galaretkę i dokładnie wymieszałam. Pozostawiłam do wystudzenia. Gdy jabłka były wystudzone, a rozpuszczona galaretka lekko stężała połączyłam obie masy.


Składniki na bita śmietanę:
  • 1 litr śmietany 30%
  • 1,5 łyżki rozpuszczonej żelatyny
  • cukier puder do smaku
Ubiłam śmietanę do uzyskania odpowiedniej konsystencji, pod koniec dodałam rozpuszczoną żelatynę.


Wykonanie ciasta:
  • 4 paczki wafelków 
  • 2 rozpuszczone czekolady

Wystudzone ciasto przekroiłam na pół, na spód wylałam tężejąca masę jabłkową, pozostawiłam do całkowitego zagęszczenia. Następnie wylałam bitą śmietanę całość posypałam pokruszonym ciastem i polałam rozpuszczoną czekoladą. Wokół ciasta ułożyłam płotek z wafelków i ozdobiłam świnkami z masy cukrowej. 
Torta pozostawiłam do całkowitego stężenia . Smacznego;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.