środa, 16 kwietnia 2014

Przysmak z galaretek


Lekki, delikatny deser dla wszystkich, którym brak słodyczy;)












Składniki na biszkopt:
  • 6 jajek
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 1/2 łyżka octu
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


Całe jajka wbiłam do miski, ubijałam je z cukrem przez jakieś 15 minut, następnie dodałam zmieszane mąki wraz z proszkiem do pieczenia, na koniec dodałam ocet. Ciasto przelałam do blaszki o wymiarach 24 x 40 cm. Piekarnik nagrzałam do 170 stopni C i upiekłam ciasto do tzw. suchego patyczka. Ciasto zostawiłam do wystudzenia.



Składniki na krajankę galaretkową:

  • 1 galaretka truskawkowa
  • 1 galaretka agrestowa
  • 1 galaretka pomarańczowa
Przygotowałam galaretki, pozostawiłam do wystygnięcia. Gdy stężały pokroiłam na małe kostki.



Składniki na mleczną masę:

  • 8 żółtek
  • 1/2 szklanki  cukry
  • 1 litr mleka
  • 4 łyżki żelatyny
Żółtka utarłam z cukrem na puszystą masę, w tym czasie ugotowałam mleko. W gorącym mleku rozpuściłam żelatynę wlałam całość do masy jajecznej i dokładnie wymieszałam. Kiedy masa lekko stężała dodałam do niej pokrojone galaretki.

Wykonanie ciasta:

Zimny biszkopt przekroiłam na pół na spód wylałam tężejąca masę mleczną przykryłam drugą częścią ciasta. Wierzch posmarowałam masą kajmakową i posypałam wiórkami kokosowymi.

2 komentarze:

  1. Ciacho jest super i chciałabym je zrobić, ale nie mam dostępu do mąki ziemniaczanej. Czy można dodać zamiast proszek budyniowy?

    OdpowiedzUsuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.