środa, 26 marca 2014

Tort na urodziny bez pieczenia.

W lutym moja siostra miała urodziny, wiec zrobiłam Jej torta. od dłuższego czasu miałam zamiar wpisać na bloga ten przepis ale jakoś  nie było czasu. Ozdoby wykonane są z czekolady.











Składniki na ciasto:

  • duża paczka herbatników ( z Lidla)
  • 250 g masła 
  • 2 rozpuszczone czekolady 
  • olejek waniliowy
Herbatniki zmieliłam na mączkę. Masło ubiłam na puszystą masę dodałam do niej zmielone herbatniki i dokładnie wymieszałam, następnie do masy dodałam rozpuszczone czekolady i olejek waniliowy. Całość dokładnie wymieszałam , ułożyłam na blaszce.


Składniki na masę jabłkową: 

  • 1 kg jabłek
  • 2 galaretki żółte
Jabłka obrałam i starłam na dużych oczkach. Gotowałam pod przykryciem 10 minut, dodałam  galaretki w proszku i dobrze wymieszałam.


Składniki na masę cynamonową:

  • 800 ml śmietany 30%
  • 3 łyżki żelatyny
  • cynamon 
  • 3 łyżki cukru pudru
Śmietanę ubiłam pod koniec ubijania dodałam cynamon i cukier. W tym czasie rozpuściłam żelatynę i dodałam ją do bitej śmietany.



Składniki na masę kakaową:
  • 800 ml mleka
  • 3 łyżki żelatyny
  • 3 łyżki kakao
  • 4 bite śmietany w proszku
Śmietanę ubiłam pod koniec ubijania dodałam kakao. W tym czasie rozpuściłam żelatynę i dodałam ją do bitej śmietany.




Składniki na polewę:
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • 3 łyżki kakao
  • 60 g masła
  • 1 łyżeczka żelatyny

Żelatynę zalałam zimną wodą i pozostawiłam do spęcznienia następnie rozpuściłam w kąpieli wodnej, w tym czasie pozostałe składniki włożyłam do rondelka i podgrzewałam na gazie do czasu uzyskania gładkiej masy. Połączyłam rozpuszczoną żelatynę z kakaową masą i pozostawiłam całość do ostudzenia. 


Wykonanie ciasta:

Na ciasto wylałam tężejąca masę jabłkową, kiedy masa jabłkowa była już zwarta wylałam na nią masę cynamonową. Odczekałam chwilkę i wyłożyłam warstwę masy kakaowej. Po schłodzeniu ciasta polałam je polewą. Całość przybrałam ozdobami zrobionymi z czekolady. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.