wtorek, 18 marca 2014

Knoppers w odsłonie Agnieszki;)

Ostatnio odkopałam w torebce ze słodyczami, jakie dostały moje dzieciaki na Boże Narodzenie Knoppersa, i pomyślałam, dlaczego nie spróbować go zrobić samemu. Oto wynik moich kombinacji;)












Składniki na masę truflowo -orzechową:
  • 1 szklanka śmietany 30%
  • 250 g czekolady mlecznej
  • 250 g czekolady gorzkiej
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 łyżeczka kawy espresso w proszku
  • 150 - 200 g orzechów laskowych
Orzechy laskowe wysypałam blachę i włożyłam do nagrzanego do 180 stopni C piekarnika na ok 3 minuty, aby je zarumienić. Po wyjęciu z pieca pokroiłam je na małe kawałki.
Do rondelka wlałam śmietanę dodałam do niej espresso i podgrzewałam do momentu bulgotania. Następnie zdjęłam z gazu do śmietany wrzuciłam pokruszone czekolady i mieszałam do ich rozpuszczenia na koniec dodałam wanilię i pokruszone orzechy. Przelałam do płytkiej miski wstawiłam do lodówki.


Składniki na mleczną masę:

  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • 250 g masła lub margaryny
  • 2 szklanki mleka w proszku ( ja zawsze biorę to niebieskie)
Mleko wlałam do rondelka, wsypałam do niego cukier, cukier waniliowy i wszystko gotowałam do całkowitego rozpuszczenia. Całość pozostawiłam do wystudzenia. W tym czasie margarynę utarłam na puszysty krem, następnie ciągle go ucierając dodawałam po łyżce ostudzonego mleka. Po dodaniu  całego płynu do kremu wsypałam mleko w proszku i całość dokładne wymieszałam.


Wykonanie ciasta:

  • 3 suche wafle 
  • czekolada
Rozpuściłam czekoladę w kąpieli wodnej i posmarowałam nią jeden wafel.
Drugi wafel posmarowałam masą mleczną przykryłam całość trzecim waflem na który wyłożyłam masę truflową na koniec przykryłam waflem posmarowanym czekoladą. Całość obciążyłam i pozostawiłam  na noc. Na drugi dzień pokroiłam ciasto na małe kawałeczki. Smacznego;)



3 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.