niedziela, 15 marca 2015

Tort Krzyżówka

Tort ten powstał na prośbę mojej koleżanki z pracy na imieniny Jej Taty, w esemesie napisała, że był smaczny i wszystkim się podobał.











Składniki na biszkopt:
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka octu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia



Całe jajka wbiłam do miski, ubijałam je z cukrem przez jakieś 10 minut, następnie dodałam zmieszane mąki wraz z proszkiem do pieczenia, na koniec dodałam ocet. Ciasto przelałam do tortownicy 27 cm. Piekarnik nagrzałam do 170 stopni C i upiekłam ciasto do tzw. suchego patyczka. Ciasto zostawiłam do wystudzenia.




Składniki na białą masę:
  • 75 ml mleka
  • 1 cukier waniliowy
  • 100 g cukru żelującego 
  • 500 g jogurtu naturalnego
  • 4 łyżeczki żelatyny
  • 200 ml bitej śmietany
  • starta skórka i sok z 2 cytryn

Żelatynę zalałam zimną wodą i pozostawiłam do napęcznienia. Mleko ugotowałam z cukrem waniliowym dodałam cukier żelujący i żelatynę, następnie wszystko ubiłam mikserem. Dodałam jogurt , bitą śmietanę i krótko ubijałam mikserem dodając skórkę i sok z cytryny.



Składniki na masę truskawkową:

  • 450 g mrożonych truskawek
  • 200 ml mleka
  • 1 bita śmietana w proszku
  • 300 ml jogurtu naturalnego
  • 4 łyżeczki żelatyny
Żelatynę zalałam zimną wodą i pozostawiłam do napęcznienia, następnie rozpuściłam w kąpieli wodnej. Truskawki rozmroziłam i zmiksowałam ,ubiłam śmietanę połączyłam z truskawkami, dodałam rozpuszczoną żelatynę.

Składniki na białą polewę:
  • 100 g białej czekolady
  • 200 g śmietany 30 %
  • 2 łyżeczki żelatyny
Śmietanę zagotowałam w rondelku, ściągnęłam z gazu i dodałam połamaną czekoladę, mieszałam całość do całkowitego rozpuszczenia czekolady. Następnie dodałam rozpuszczoną żelatynę i dokładnie wymieszałam.


Wykonanie ciasta:

Ostudzony biszkopt podzieliłam na dwie części. Na spód biszkoptu wylałam tężejąca białą masę przykryłam drugim blatem biszkoptowym, który zalałam masą truskawkową. Całość wstawiłam do lodówki na ok 1/2 godziny. Następnie zalałam masę truskawkową białą polewą, pozostawiłam na 2 godziny go stężenia. Tort ozdobiłam czekoladą. Smacznego;)

1 komentarz:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.