środa, 16 kwietnia 2014

Mazurek z marcepanem i masą jabłkową.

Naszedł czas świątecznych wypieków. Chciałam coś zmienić i nie robić kolejnego kajmakowego mazurka, weszłam do spiżarni, zobaczyłam dżemy jabłkowe, marcepan. W głowie wykluł mi się pomysł na poniższe ciasto.







Składniki na ciasto: 2 mazurki 
  • 35 dkg mąki
  • 25 dkg margaryny
  • 12 dkg cukru
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia

Wymieszać składniki ciasta. Podzielić na 2 części i upiec 2 placki w temperaturze 200-220 stopni C, aż się zarumienią.


Składniki na masę jabłkową:

  • 2 litry słodkiego dżemu jabłkowego
  • 3 galaretki cytrynowe
  • 500 ml gorącej wody 
Galaretki rozpuściłam w gorącej wodzie  i ostudziłam. Dżem przełożyłam do miski, dodałam tężejącą galaretkę, dokładnie wymieszałam.


Składniki na polewę:
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • 3 łyżki kakao
  • 60 g masła
  • 1 łyżeczka żelatyny

Żelatynę zalałam zimną wodą i pozostawiłam do spęcznienia następnie rozpuściłam w kąpieli wodnej, w tym czasie pozostałe składniki włożyłam do rondelka i podgrzewałam na gazie do czasu uzyskania gładkiej masy. Połączyłam rozpuszczoną żelatynę z kakaową masą i pozostawiłam całość do ostudzenia. 



Wykonanie ciasta:
  • 200 g marcepanu
  • 4 łyżki cukru pudru

Do masy marcepanowej dodałam cukier puder i wszystko dokładnie wyrobiłam.  Tak powstałą masę rozwałkowałam na papierze do pieczenia. Na ostudzone ciasto rozłożyłam masę jabłkową i przykryłam płatem marcepanu. Całość polałam polewą czekoladową. Smacznego ;)

2 komentarze:

  1. Z marcepanem = pycha
    Serdecznie zapraszam do udziału w konkursie Wielkanocnym : http://wulkan-smaku.pl/konkurs-zdrowa-wielkanoc/

    OdpowiedzUsuń
  2. ;) jak tylko znajdę czas natychmiast kuknę na stronkę;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.