poniedziałek, 13 stycznia 2014

Ciasto jabłkowo-orzechowe z masą cynamonową

Ciasto w sam raz na zimowe wieczory. Nie jest bardzo słodkie, ale bardzo aromatyczne i wilgotne, a do tego nie ma w sobie ani grama mąki.









Składniki na ciasto:
  • 6 jajek 
  • 200 g cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 75 g kaszy manny
  • 125 g zmielonych orzechów laskowych
  • 1 łyżka kakao
  • 250 g startych jabłek
  • cynamon
Jajka utarłam z cukrem, cukrem waniliowym i cynamonem, gdy masa stała się puszysta, pomału dodawałam do jajek wcześniej wymieszaną w misce kaszę, orzechy i kakao. Cały czas mieszałam masę na najmniejszych obrotach, na koniec dodałam jabłka i delikatnie połączyłam z powstałym gładkim ciastem.
Przygotowałam tortownice o średnicy 27 cm wylałam do niej ciasto i włożyłam do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni C (termoobieg) na ok 30 minut. Zaraz po upieczeniu ciasto wyciągnęłam z foremki i pozostawiłam do ostygnięcia.


Składniki na masę: 
  • 800 ml śmietany 30%
  • 4 łyżki cynamonu
  • 2 łyżki cukru pudru
  • kilka łyżek rodzynek
Śmietanę ubiłam dodałam, cynamon, cukier puder, rodzynki. Tak przygotowaną masą  przełożyłam wcześniej upieczone ciasto. Na wierzchu ciasto także posmarowałam masą i oprószyłam gorzkim kakao. Smacznego;)




2 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.