niedziela, 22 grudnia 2013

Przepyszne babeczki bez mąki dla diabetyków i nie tylko.

Dzisiaj zrobiłam wspaniałe babeczki dla diabetyków oczywiście ze strony diabetologiaonline. Babeczki nie zawierają mąki tylko otręby pszenne i owsiane, mają niesamowity smak są bardzo delikatne i niestety znikają w zastraszającym tempie. Chciałam zostawić jedną, aby wiedzieć jak smakują na drugi dzień niestety moje dzieciaki nie pozwoliły mi na to, bo zanim zdążyłam schować babeczkę już wszystkich nie było.



















Składniki na 12 sztuk:

  • 4 jajka
  • 8 łyżek otręb owsianych 
  • 4 łyżki otręb pszennych 
  • 4 łyżki serka homogenizowanego odtłuszczonego ( ja dodałam jogurt grecki)
  • 5 łyżek cukru brzozowego - ksylolit ( dla osób które nie chorują na cukrzycę można dodać zwykły cukier kryształ)
  • 1 łyżka startej skórki z cytryny
  • 200 g jagód ( ja dodałam czarne porzeczki, które w lecie zamroziłam)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Żółtka utarłam z cukrem, skórką cytrynową i solą. Następnie dodałam jogurt i całość wymieszałam, do masy wsypałam otręby wymieszane z proszkiem do pieczenia. Pozostałe białka ubiłam na sztywną pianę i połączyłam z masą żółtkową delikatnie wymieszałam. Na koniec dodałam owoce, lekko przemieszałam. Do foremek włożyłam papilotki które wypełniłam ciastem. Całość piekłam w temperaturze 170 stopni C do suchego patyczka. Smacznego;) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.