niedziela, 19 stycznia 2014

Ciasto z masą jabłkowo brzoskwiniową.

Ostatnio moja rodzinka stwierdziła, że fajnie by było abym coś upiekła, a że w domu miałam dżem jabłkowy i brzoskwiniowy pomyślałam, że trzeba to wykorzystać. Dodatkowo maiłam marcepan, no i upichciłam poniższe ciacho;)













Składniki na ciasto:
  • 6 żółtek
  • 5 białek
  • 100 g marcepana
  • 100 g cukru
  • 100 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki wody
Marcepan ubiłam mikserem z wodą i żółtkami, aż uzyskałam jednolity krem, następnie dodałam 50 g cukru i wymieszałam. Z białek i 50 g cukru ubiłam sztywną pianę, którą połączyłam z masą marcepanową, wsypałam mąkę wymieszaną z proszkiem i delikatnie całość wymieszałam.  
Przygotowałam tortownicę o średnicy 25 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i wlałam do niej ciasto, włożyłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C (termoobieg). Piekłam do "suchego patyczka". Ciasto od razu po upieczeniu wyciągnąć z tortownicy. Zostawić do wystygnięcia, które podzielić na pół.


Składniki na masę:
  • słoiczek dżemu brzoskwiniowego
  • słoiczek dżemu jabłkowego
  • 1/2 cytryny
  • olejek rumowy
Wymieszałam dżemy dodałam sok z cytryny i olejek rumowy.

Składniki na masę marcepanową:
  • 100 g marcepanu
  • 50 g cukru pudru
Cukier puder ugniotłam z marcepanem, powstałą masę rozwałkowałam na wielkość spodu tortownicy.

Składniki na lukier:
  • 1 białko
  • 175 g cukru pudru
  • olejek rumowy
  • 2 łyżeczki kakao
Białko utarłam z cukrem i kakao na jednolitą masę na koniec dodałam olejek rumowy.


Wykonanie ciasta:

Zimne ciasto przekroiłam na pół, posmarowałam masą i przykryłam druga częścią ciasta. Na wierzchu położyłam masę marcepanową i całość posmarowałam lukrem. Smacznego;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.