niedziela, 19 stycznia 2014

Przysmak waniliowo-owocowy bez pieczenia.

Jutro w przedszkolu w Basi grupie dzień Babci i Dziadka, więc trzeba coś słodkiego upichcić, a że czasu mam niewiele dlatego powstało to ciacho. Mimo, że z pozoru wygląda na bardzo pracochłonne jest łatwe w wykonaniu, ale trzeba dobrze rozłożyć sobie prace, kiedy pierwszy raz go robiłam to musiałam narzucić sobie spore tempo, ponieważ nagle wszystkie masy zaczęły mi tężeć jak na rozkaz, dlatego w przepisie podaje szczegółowo kroki, abyście uniknęli nerwówki;)












Składniki na masę owocową:
  • 800 ml musu owocowego ( ja użyłam mrożonych owoców leśnych, można wziąć maliny, truskawki lub inne owoce)
  • 150 g cukru
  • 2x po 2 łyżki żelatyny
Z owoców mrożonych zrobiłam mus następnie dodałam do nich cukier i dokładnie wymieszałam. Do miseczki wsypałam 2 łyżki żelatyny zalałam ją zimną wodą i pozostawiłam do napęcznienia, następnie rozpuściłam w łaźni wodnej. Masę owocową podzieliłam na pół do jednej połówki wlałam rozpuszczoną żelatynę i pozostawiłam do stężenia. W tym czasie przygotowałam masę waniliową. Po przygotowaniu masy waniliowej  rozpuściłam kolejną drugą porcję żelatyny i wymieszałam z pozostałą częścią musu owocowego.



Składniki na masę waniliową:
  • 8 żółtek
  • 100 g cukru
  • 500 ml mleka
  • 1 cukier waniliowy
  • 4 łyżki żelatyny
  • 500 ml śmietany 30%
Żółtka z cukrem i cukrem waniliowym ubiłam na puszystą masę, w tym czasie ugotowałam mleko, wrzące mleko połączyłam z masą jajeczną nie przerywając jej ubijania. Całość zagotowałam i pozostawiłam do wystygnięcia do temperatury pokojowej. Trzeba uważać bo masa lubi się ściąć należy wtedy ją podgrzać i ubić.
Do miseczki wsypałam żelatynę zalałam ją zimną wodą i pozostawiłam do napęcznienia, następnie rozpuściłam w łaźni wodnej.
W czasie gdy masa jajeczna stygła ubiłam bitą śmietanę. Po ostygnięciu masy jajecznej  połączyłam ją ze śmietaną i rozpuszczoną żelatyną.  Podzieliłam na powstałą masą na dwie części.



Składniki na polewę:
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki jogurtu greckiego
  • 3 łyżki kakao
  • 60 g masła
  • 1 łyżeczka żelatyny

Żelatynę zalałam zimną wodą i pozostawiłam do spęcznienia następnie rozpuściłam w kąpieli wodnej, w tym czasie pozostałe składniki włożyłam do rondelka i podgrzewałam na gazie do czasu uzyskania gładkiej masy. Połączyłam rozpuszczoną żelatynę z kakaową masą i pozostawiłam całość do ostudzenia. Kiedy polewa lekko zgęstniała wylałam ją na wcześniej przygotowane ciasto.


Wykonanie ciasta:
  • 30 herbatników
Foremkę o wymiarach 21x25 cm wyłożyłam folią spożywczą i poukładałam na jej dnie 15 herbatników. Wylałam na nie tężejącą 1 część masy owocowej i włożyłam do lodówki, aby stężała. Następnie wylałam na mus owocowy 1 część masy waniliowej całość włożyłam do lodówki. Na stężałą masę wyłożyłam 15 herbatników, zalałam je 2 częścią tężejącej masy owocowej, włożyłam do lodówki. Na koniec wylałam 2 część masy waniliowej, po tym jak ona stężała całość polałam polewą. Smacznego;)

PS.
Zamiast drugiej warstwy herbatników można dać delicje.

4 komentarze:

Komentarz zostanie opublikowany po zatwierdzeniu.